måndag 25 oktober 2010




SÖNDAG I BILDER


Jag och minsta dottern hälsade på mina föräldrar igår och färden gick till kyrkogården där mina far- och morföräldrar är begravna och förstås min fina farbror!


Det var med stor vördnad jag promenerade över kyrkogården, sorgsen över de jag saknar, men samtidigt... en stor glädje över de superfina minnen som finns i massor...


Yngsta dottern minns inte "gammelfarmor" trots att det inte var länge sedan hon gick bort, barn glömmer så fort... sådant är livet och det jag kan göra är att berätta om min farmor såsom jag minns henne. 


Tre generationer möttes idag och det är inte annat än att det känns mäktigt att förnimma livets gång på denna plats, häärliga människor går vidare medan andra påbörjar sina, det är så jag vill tänka. 


Årstiderna skiftar och livet rullar på, oavsett vad som händer oss i tillvaron. 


Vi är med om slitsamma händelser, men allra bäst mår vi om vi väljer att minnas de trivsamma. 



Foton ovan: Aka privat.

Vi hade en riktigt mysig dag tillsammans med mormor och morfar! Ljung planterades ( i sista minuten, puh) och konditoriet fick ett besök - mums!


Ta hand om er!


Aka 

6 kommentarer:

  1. Även jag är lite hund rädd eller kanske mycket, men detta var en hund som jag faktiskt klarade av att ha på besök. Inget hoppande.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Ska jag kalla dig för Aka,kallar du dig själv det?....skit samma..... Du är en så förståndig & klok qvinna! Tänk vad din dotter kan vara stolt över att just DU är hennes mamma!Trodde du att jag var en torr gammal sur tant....hi,hi,hi.....men se då trodde du fel! jag kan vara en riktigt liten "rackare"...*fniss*...
    Var rädd om dig! God Natt kram från mig.

    SvaraRadera
  3. Åh, så fina bilder! SNÖ??
    Jag berättar också jättemycket för mina barn om släktingar som de inte träffat eller känner, men nu börjar de tycka att jag är ganska långrandig.. Det finns ju trots allt så mycket att berätta! Både om släktingar och deras historia! Och vad man själv minns!
    Jag har dessutom släktforskat en del, så jag kan prata LÄNGE till barnens förtvivlan. ;)
    Men det är ju så viktigt!
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker kyrkbacke.....och vilka vackra hus runt omkring. Nu är det timmerhus igen, jag som fortfarande önskar mig ett timmerhus! Att det ska vara så svårt att få till ett sånt!
    Så vackert också med sjön intill och spegelblank och fin är den!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så vackra bilder på er promenad! Ni bor så vackert oxå! Vilket läge! Ha en fin dag! :)

    SvaraRadera
  6. Vilka vackra bilder du tar Aka! Fantastiska. Och väldigt fin och tänkvärt text.
    Stor kram till dig!

    SvaraRadera