tisdag 5 oktober 2010

Neeeeej...





GÄSTBLOGGARE

... jag har fått astma!! Gästbloggare K här med inlägg om vår lilla valp Conny igen! Efter några få veckor tillsammans med får underbara lilla valp har jag fått astma, som bara blir värre trots medicinering...


Vi gick i och för sig in i det hela med öppna ögon eftersom vi ju vet att vi har allergier i familjen, men sorgen är lika stor ändå! Jösses, vad man kan fästa sig vid en liten hårboll!


Vi trodde att sorgen skulle vara störst hos 7-åringen som är initiativtagaren till vårt valpköp. Hon har varit totalt fixerad vid hundar och inte pratat om annat i flera års tid. Självklart är hon jätteledsen för att vi inte kan ha honom kvar.


Men barn är ju barn och jag tycker att de ofta ser mer nyktert på tillvaron än vi vuxna gör! Hon sa en dag att "Nej, mamma - jag tror inte att det här kommer att funka...". Och jag tror faktiskt att hon kommer över saknaden efter Conny fortare än vi andra! Barn har helt klart lättare att släppa taget om saker och gå vidare!


Så istället för att börja valpkurs nästa vecka, börjar nu jakten på ett nytt kärleksfullt och varaktigt hem åt vår älskade "lillebror"... Snyft!

K

4 kommentarer:

  1. Åh nej :(. Jag lider verkligen med er, måste kännas urjobbigt att lämna bort en liten fluffig familjemedlem! Jag trodde annars att bologneser var ganska bra hundar för allergiker?! Hoppas ni hittar ett bra hem åt lilla Conny.

    Kram/Annie

    SvaraRadera
  2. Näe vad trist:(. Vi har ju vovve och allergier men ingen har som tur är visat något på hundar. Vi har ju snart haft henne i 5 år i april. Så fina bilder och bedårande vovve. Lycka till och jag förstår eran sorg/ Stor kram Anne

    SvaraRadera
  3. Men ååh så tråkigt! Han går rakt in i hjärtat den lille söte hårbollen. Hoppas ni hittar ett bra hem och vem vet, kanske inte alltför långt bort..

    Kram Sanna

    SvaraRadera