fredag 8 oktober 2010

MYYYSFREDAG


Vedspisen sprider värme men också stämning!




FREDAGKVÄLL I BILDER


Kikar in för att önska er en riktigt trevlig fredagkväll! Här pågår fredagsmys! Yngsta dottern har en kompis här som ska övernatta, det blir tacos, Idol och dataspel :) Och gooodis såklart!


Men här började kvällen...





... stämningsbelysning och levande ljus tänds!


Dottern och kompisen håller till i köket och har rivit ut ALLT ur skafferiet, pust!! Här bakas geggamojja *host* ursäkta, jag menar förstås en god kaka ;)




" Vill du smaka mamma??" 




"Nej, tack snälla, jag tror jag väntar till middagen, men tack ändå!!"






Äääälskar min vedspis, såå mysigt att laga mat medan det sprakar och värmer bredvid...




Äldsta dottern mätt och belåten!

Och här ...



... hamnar småtjejerna snart!! Dataspel hägrar i allrummet!!




Nu - IDOL!! MED BÄÄÄSTA LÅTEN EVER!!


TJING

7 kommentarer:

  1. Ååå va ni har det mysigt!! Saknar dig hoppas vi kan ses snart... Vi tittar oxå lite på idol, tacoköttfärsen hamnade på en polarkaka med ost å in i ugnen.. Tacopizza helt enkelt!! Kram på dig:)

    SvaraRadera
  2. Godmorgon, när du läser detta är fredagsmyset över. Jag hoppas ni fick en riktigt skön kväll.
    Vad blev det av den där chokladade....blev de en kaka..?....eller?
    Telefonen ringde tiiiidigt....nu har femmen kommit trodde jag/vi.....NEJ, nej......de var en av de andra kryddorna som ringde & sa: längtar....komma till oss!( där finns det tre kryddor 5år,3år,3veckor) De bor i Göteborg-17 mil från oss!Vad gör vi...hi,hi,hi så klart åker vi dit över dagen! Du förstår att vårt kryddland bara blir större o större. De är ena riktiga "frögurkor"......*fniss*...
    Önskar dig nu en skön lördag. Var rädd om dig! Kram.

    SvaraRadera
  3. Myspysfredag! Vilken härlig stämning du förmedlar, man riktigt känner myset genom datorn. Och i den åldern närmar sig de ju en period då det kan göras betydligt värre saker än geggamoja på fredagskvällen, så då är det extra mysigt att ha dem hemma:)
    Hoppas resten av helgen blir lika bra!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  4. HÄRLIGT med en vedspis! Det hade passat mig som alltid är frusen!
    Du har så fint hemma och fina döttrar! Roligt att se bild på den stora också!
    White Wedding is the thing! Håller med dig, den är KULT!
    Här haltas det fortfarande av träningsvärk..Huh.. men det skall HÄRDAS!
    Ha en underbar lördag! Kram

    SvaraRadera
  5. Gomorron Aka,

    Skönt fredagsmys ni hade. Gillar också när det sprakar från elden, fast här är det kakelugnen som står för den biten. Igår var vi på kalas och kom hem sent, typ två, så jag har nog inte vaknat till ordentligt än känner jag. Man tål visst ingenting längre haha!

    Gillar den låten jättemycket! Hmm varför är alla gitarrister så coola... hihi!

    Sonens "nya lya" blir supersnygg - om du får bestämma ;)

    Trevlig helg och kram!
    Sanna

    SvaraRadera
  6. Vilka fina fredagsmys bilder :)

    Tack för din kommentar. Roligt att du uppskattade min blogg. Men jag kommer säkert åter när huset börjar ta form :) Kramar Josefin

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig fredag med levande ljus och härlig underhållning! Geggamojjan ser bekant ut från min egen barndom ;).
    Idol tittades det på även här, lite extra hejar jag förstås på Elin som är från trakten :)...

    Hoppas ni får en lika mysig fredagskväll!

    Kramis :)!

    SvaraRadera