onsdag 20 oktober 2010

MYSIG VRÅ




KÖKET

Mitt kök är stort! I ena delen, precis utanför skafferiet, ser det ut så här!


Jag MÅSTE hitta tid att "vinter"-dressa" ljuskronan som hänger ovanför soffan. Kronan har jag fått i gåva av fina vänner och jag är såå glad i den! Jättemysigt när ljusen är tända...


Ljushållaren ovan är en favorit! Less is more! Så enkel i modellen men ofta är enkelhet vackrast tycker jag!

"Puffiga" kuddar!

Ovan ser ni det maken inte förstår ett dyft av  - dekorativa kuddar! Opraktiskt, med 0 funktion och heeelt obegripligt onödigt är hans åsikt. Och precis just "där"... går våra åsikter isär *blink* Oj så många kuddar som inte längre är fyrkantiga i formen efter makens framfart i huset soffor och fåtöljer, suck... Hur bär han sig åt??

Foton: Aka privat.
  
Soffan var tidigare furfärgad, men vilken skillnad det blev efter en omgång färg och ett nytt överdrag!


KRAMIZAR


Tillägg till förra inlägget: Tryckfelnsnisse var i farten, det blev fel i brödreceptet, nu är det rättat!

5 kommentarer:

  1. Tack för titten i ditt fina kök. Soffan är ju helt ljuvlig!!!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Jättemysigt! Ljushållaren är ju så snygg och kuddar gillar jag med ;) (min man är också rätt skeptisk och tycker mest de är i vägen :)). Soffan är så fin, vet inte hur den såg ut före men i en duell furu vs vit så vet jag vem jag röstar på :).
    Kramis :)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin liten vrå i köket. Gillar ljushållaren. Snygg!

    SvaraRadera
  4. Hej Aka,

    Haha kuddkriget känns igen! ;) Samma här! Skönt med stora luftiga kök. Är så nöjd med vårt efter renoveringen för ett par år sen. Nu får jag julkänsla när ser ditt vita kök och de röd/vita kuddfodralen... och är det lingonris i fina ljuskransen också tro? Nu fattas bara snö också.. NEJ, det var ett SKÄMT!! Inte än hoppas jag ;)

    Ljushållaren på väggen är jättesnygg, har du fixat den själv?

    Tack för dina goa kommentarer hos mig. Känner att jag inte säger det tillräckligt mycket till er som hälsar på.

    Ha en bra dag,
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  5. Sååå fint, älskar ditt hus. Vilka ytor ni har, de skulle behövas här. Kram

    SvaraRadera