söndag 17 oktober 2010

LJUSSÄTTA TRÄD





Ljuspunkter i Trädgården


Oj vad det blir mörkt tidigt om eftermiddagarna nu! Den möörka årstiden är definitivt här -  när det är mysigt att tända lampor i fönstren och många levande ljus! Tänkte visa vår ljussättning bredvid uthuset och hönshuset. Det är verkligen ett stämningsljus för oss så här på hösten och vintern. Kommer ni ihåg det här





Vi har grävt ned en ljusspott som effektfullt lyser upp grenverket ovanför i trädet. 



Det är lite svårfångat på bild... ljuset ser ut att vara kraftigare på fotot än i verkligheten... Ska ta fler bilder när snön fallit, sååå effektfullt då frosten gnistrar i grenarna ovanför lampan!


Tjingeling!

12 kommentarer:

  1. Snyggt! Riktigt snyggt att ljussätta trädet! Kram.

    SvaraRadera
  2. Fattar att detta är JÄTTE mysigt, du är så "fiffig".....Kommer att bli sååååå fint när ni får lite vitt på marken....
    Var rädd om dig "tjejen" och ha en skön söndag.
    Höstkramen från mig.

    SvaraRadera
  3. ja, vi storhandlar stearinljus denna tid!
    :)

    SvaraRadera
  4. Det blir så fantastisk mysigt med ljussättning i trädgården! Har själv tänkt på det i flera år nu - men det kommer liksom inte längre än så... :-). Vi hamnar i soffan med tända stearinljus istället...

    Kram K

    SvaraRadera
  5. Å, så vakkert det ble!!!

    Takk for hyggelig hilsen:) P.S. Trykker du på MY HOUSE i Menyen vil du finne kategoriene MY KITCHEN, MY LIVING ROOM, MY BATHROOM osv. Var det de du etterlyste tro?!

    Ha en fortsatt fin søndag!!

    Klem klem
    ANETTE:)

    SvaraRadera
  6. Mysigt!...som bara den.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  7. Gokväll i stugan!

    Det ser jättemysigt ut och jag ser fram emot dina vinterbilder senare. Idag har det varit ännu en härlig höstdag och äntligen börjar det bli lite ordning på pinalerna ute i trägårn. Gräset är klippt, buskar o träd nergrävda och möblerna inställda - skööönt!

    Kramar Sanna

    SvaraRadera
  8. Tack söta rara du....tycker du ärligt att de blir bra med svart/vitt på Bloggen.....min man säger att de påminner om döden.....
    Ja, din utmaning har satt myror i huvudet på mig.....men den kommer i morgon...*fniss*...de trodde du inte....hi,hi,hi.
    Var rädd om dig!!!!! Kvällskram.

    SvaraRadera
  9. Åh det är det sötaste lilla hönshus jag sett. Jag tycker du lyckat få en fin bild på hur ljuset lyser upp grenarna.
    Kul att du vill vara med i min utlottning,lycka till.
    Jag önskar dig en trevlig vecka
    kram Mia

    SvaraRadera
  10. Vilket härligt hus ni verkar ha och vilket läge. Blevlite nyfiken på vart i landet det är.
    Jättefint med belysningen, det ska jag lägga på minnet vid något kommande projekt.
    Hösthölsningar från
    Hos Madeleine Hudvård & Inredning

    SvaraRadera
  11. Supervackert & fint!! Duktigt!

    SvaraRadera
  12. Hej! Vad mycket jag missat här... Jättefina kläder från Love forever.

    Så snyggt med ljussatta träd. Vi ska nog också ha ett sådant arrangemang någonstans...vet inte bara ännu vilket träd ;).

    Ha en härlig måndagskväll :)! Kramisar!!!

    SvaraRadera