lördag 2 oktober 2010

Bryggprojekt



Rättvis arbetsfördelning - maken snickrar och bloggerskan softar *blink*


BRYGGA ÖVER TILL ÖN

Tänk hur det såg ut nere vid stranden när vi flyttade hit, sly, sly och åter sly. Förra ägarna hade inte gjort ett dugg, ingen strand, ingen brygga, det var bara sly överallt. När jag tänker på hur det såg ut innan inser jag hur mycket vi hunnit! Till tomten ingår en ö och så här såg det ut när vi flyttade hit...



..för att komma över till ön fick man lov att gå på telefonstolpar... hur trist som helst! Funktionellt - NOT!! Så maken har börjat på med projekt "bro över till ön" och "uteplats på lill-ön". Det är nämligen så att det finns en liten mini-ö innan man når den stora ön (syns ovan i bild) och där kommer det hända saker, återkommer till det.


Foton: Aka privat.

Precis under bron skymtas flytbryggan som ska tas upp ur vattnet för vintern. Den ligger vanligtvis en bit ut på djupt vatten.Telefonstolparna kommer att döljas av brädor. Häärligt att snart kunna GÅ ut på ön utan att riskera livet :) 

Önskar en en riktigt skööön lördagkväll!!


TO BE CONTINUED!

7 kommentarer:

  1. Halloj.
    vilket underbart fint ställe ni ser ut att ha,så himla mysigt.
    kram o ha en fin kväll.
    ninni

    SvaraRadera
  2. Wow! Det låter såååå spännande med en uteplats och en ordentlig bro över till ön. Tänk att de förra ägarna inte alls hade brytt sig, jag menar man bor väl på ett sådant vackert ställe just för att man bryr sig om hur det ser ut runtom en! Vilken tur att ni räddade placet ;).

    Kramis/Annie

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blir!
    Ni ser ut att bo så himlans mysigt:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  4. Verkligen jättefint ni gjort! Det se rofyllt ut med det stilla vattnet och höstsolen.

    Nu ger jag upp för ikväll(natt) med rapporten. Fortsättning följer imorgon. Lycka till med din läsning!!

    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vilken fin header! Så läcker!
    Ni har en utsikt som är gudomlig.

    Hoppas ni får en mysig söndag! Kram Maria

    SvaraRadera
  6. En egen strand med ö är faktiskt inte heller alls illa, rakt utanför huset!
    Vår kust är underbar för det mesta; förutom tångdoften som drar in vid blåst. Och det blåser alltid. Jag skulle nog aldrig kunna flytta härifrån, just för kustens skull. Jag hör hemma vid vattnet; fastän jag inte kan simma..:)
    Byx-bekymret består, och en knapp flög alla världens väg häromdagen. Har insett att motion ute i det fria är mer lockande än gymmet och crosstrainern... Ska sätta fräs på mig själv med mina superwalks, och lite smått och gott med hemma på köksmattan med lite gumpträning.. Man gör så gott man kan! Kram på dig, och ha en riktigt härlig söndag!

    SvaraRadera