söndag 31 oktober 2010

Bryggan



Husse har fått trevlig sällskap vid stranden idag! 


Projekt Brygga


Visar lite pix från makens dag - bryggbygget! Idag blev miniverandan och bron ut mot ön färdigt, åtminstone den första delen i projektet - tjoho!! För första gången kunde jag promenera på trädäck ända ut till ön - lovely!




På bilden ovan ser ni det lilla minidäcket där en rund sittgrupp kommer att stå och kring allt blir kryssräcken


Oj, ser att flytbryggan fortfarande inte tagits upp ur vattnet, ligger under bron... det är mycket nu...

Så här ser det ut på vår ö..



Underbar utsikt! Här står jag...  


...(och mitt halsband) så låååångt ut på ön man kan komma.


Ovan ses ytterligare ett projekt! Maken ska bygga en liten minibrygga mellan de här två stenarna på ön, det är riktigt djupt här så det är perfekt att hoppa i vattnet utan att slå sig blå mot stenar. 

Mycket projekt är det (någon som känner igen sig??) för att inte tala om...


... allt som ska göras inne i huset och på tomten, pust!! Men också såå roligt :)

Men just nu får allt sådant vänta för den här supersöta lilla tjejen *host* jag menar förstås...

Foton ovan: Aka privat.

...den här FASANSFULLT HEMSKT FULA HÄXAN ska hämtas hem efter att ha gått bus eller godis med bästa vännerna :))

Önskar er en riktigt skööön söndagkväll! J

KRAAAAM

10 kommentarer:

  1. Hej!

    Gud så härligt med brygga ut till ön! Vad bra att hålla på med det såhär års så det är klart till våren och sommaren :)

    Roligt att du är med i min tävling förresten!

    /Carina

    SvaraRadera
  2. Hej Aka!
    Åh vad härligt ni bor!! Egen ö o brygga dit ut, rena drömmen:)

    Vilken söt häxa;)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Hei, Aka!! Oj, oj, så mange prosjekter dere har på gang?! Men det ser ut til å bli super-bra!! Hvilken herlig utsikt!!!

    Ha en fin ny uke!

    KLEM KLEM
    Anette:)

    SvaraRadera
  4. Jag hade också kunnat tänka mig en egen ö i en sjö vid mitt hus! Det ser så himla fint ut och bron ut till ön blir ju ljuvlig! Hmmmmm.
    Vilken energi!
    Och vilka förskräckligt söta Halloweenare du har i ditt hus!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Aka,

    Oj oj så mycket jag har missat här under helgens bloggfrånvaro. Bryggan blev ju jättefin! Så mysigt att ha en egen ö att strosa ut på. Det är så vackert ute hos er! Inte avis aaalls!

    Den karvade pumpan blev riktigt scary. Gjorde du något med fruktköttet och fröna? Det är ju en ganska kladdig historia hehe..

    Din klänning är skitsnygg! Perfekt för julens fester. Rutigt är snyggt!

    Hemska "monster" ni har där hemma, hoppas det bara var tillfälligt ;)

    Ha en bra dag!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  6. excellent series

    greetings from Germany

    Gina

    SvaraRadera
  7. Hej Aka!

    Stooort grattis till dig! Du har vunnit det fina zinkhuset i min utlottning...

    Nu behöver jag din adress... mejla gärna.

    xoxo'
    OLIVIA ♥

    SvaraRadera
  8. Oj, oj vilken turgumma du är! Först får du en otroligt snygg brygga och sedan går du och vinner två tävlingar på en och samma dag :). Jep, jag är inte bara liiiite avundsjuk ;). Grattis till de fina vinsterna vännen :).
    Kramis!

    SvaraRadera
  9. Grattis, såg att du vann!!! Fuskigt!! HIhi.
    Vilken fin brygga det blir, kommer ju bli underbart att sitta där i sommar. Kram på dej

    SvaraRadera