onsdag 8 september 2010

VI DRAR TILL STUGAN


Båten ligger redo för tur på sjön!



SMULTRONSTÄLLE

Helgen som var bjöd på en rad utflykter, vi gjorde bland annat ett besök i sommarstugan! Tänkte visa er lite pics ifrån stugan som maken äger tillsammans med sina två syskon. Det är en supersött timmerhus som ligger naturskönt alldeles vid sjön! Det är sällan vi åker hit... vi har ju egen sjö och vårt mysiga hus hemmavid. Men det är klart, för att slippa alla "måsten" så är detta en liten oas att åka till! Jag har flera foton från stugan och väljer därför att visa dem i två omgångar - håll till godo med Del 1!!




Min far följde med på utflykten och här ser ni honom sittandes på...



... ljugarbänken, hihi. Slänten går ner mot...





... sjön!

Stugan och uthusen rymmer mååånga gäster! Varför inte inta... 






... härbret?? Stig på vetja!!






Dottern och morfar myser i solen :)

HA DET ALLA FINA!

14 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt det ser ut!

    SvaraRadera
  2. Hej hej!

    Jättefint sommarställe. Ser supermysigt ut.

    Kan tänka mig att det blir lite kaka på kaka när ni redan bor på en så vacker plats.

    Ha det bra!

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  3. Vad härligt! Vilken fin stuga och vilket fint läge.

    Tycker inte alls att det är ointressant med inlägg som handlar om din familj. Du skriver vad du vill i din blogg. Jag förstår dig precis. Jag har min pappa i Madrid och han tycker om att jag skriver om familjen och visar bilder. Att det får delas med andra struntarjag i:)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Men SÅ mysigt det ser ut. Dit kan jag tänka mej att åka! Ser fram emot del 2. :)

    Kraaam

    SvaraRadera
  5. Gedigen dalastuga minsann!! Som gjord för en kräftskiva?

    Må så gott.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Vilken fin stuga och vilket läge! Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Och jag som vill ha ett riktigt timmerhus och så finns det hos er......så vackert, det ultimata huset....jag drömmer vidare.
    Va mysigt att du varit med både din far och mor, det ser härligt ut!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Vilket vackert ställe! Vill vara där NU!
    Tack för din fina kommentar och att du delade med dig av din "flyttångest". Kul så här i efterhand att du spetsade in dig på att köpa tillbaka gamla stället om det blev till salu. Vilken tur att det inte blev det, med tanke på hur du känner nu!
    Många kramar från Jennie

    SvaraRadera
  9. Hejsan!
    Stugan är ju bara så charmigt underbar, förstår att ni trivs!
    Vad kul att se bilder av både din far och mor.
    Ha en underbar dag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  10. Åh, Vilken vacker stuga......
    Vad smakfullt o fint du har här på bloggen, nu ska jag kika mera.....

    Kram T

    SvaraRadera
  11. Sv: jag plockar bara ett fåtal sorter, inga skivlingar bl.a!
    :)

    SvaraRadera
  12. Vilken underbar sommarstuga. Där förstår jag att flera generationer trivs att ladda batterierna! Ser framemot flera härliga foton därifrån! Kramis :)

    SvaraRadera
  13. Sonja säger tänk vad tiden går 25år sedan vi var dit ,vart går åren?

    SvaraRadera