lördag 25 september 2010

TRÖTT MISSE




STRUNTAR VÄL I GÄSTERNA....

När jag och dottern fick finbesök av vännen K och hennes dotter fanns det "andra" i familjen som inte kunde bry sig mindre :) Nelson the Cat kom in från regnet...



...ordentlig blööööt och hoppade genast upp i vita fåtöljen, grrr... Småtjejerna blev naturligtvis i extas och vill leka med missen som inte riiiktigt var laddad för det...

"Vi flyttar honom så vaknar han säkert!!"




Nope!!

" Vi tar med honom upp till mig - kom!!"


" Nelson - VAKNA då!! Guuud vad du är tråååkig... Vi lägger honom i fåtöljen!"



Foton: Aka privat.

Förnedringsblogg??

Slutsats: Det går att vara med i en lek även om man inte deltar aktivt, hihi.

Trevlig Lördag!


5 kommentarer:

  1. Hihi vilka roliga bilder! Vilken gosig katt Nelson verkar vara - eller är det bara i detta sömndruckna tillstånd haha! "Ja,ja gör vad ni vill... bara jag får soooova" ;)

    - och vad är det som är så roligt med att sätta tomteluvor på husdjuren?? Vi har ett liknande på kaninen här hemma nämligen hohoho! ;)

    Ha en skön lördagskväll Aka!

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt inlägg, fick mig ett gott skratt när jag såg "tomtenissen" Nelson, hihi!

    Ha en trevlig lördagkväll!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Hej! Åh, vad många inlägg jag missat under veckan. Så fint du har det i din trädgård och stövlarna är ju helt underbara! Det är inte det enklaste att hitta både snygga och bekväma stövlar.

    Jag beklagar verkligen er väns bortgång. Så meningslöst när människor mitt i livet går bort...Vilken tragedi för hans familj :(. Styrkekram!

    Nelson är verkligen gullig liksom gästbloggarens hundvalp :).

    Kram :)

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder på katten!
    Helt sjukt vad trött en katt kan vara, men faktum är att de i regel oftast är vakna 6 timmar per dygn; resten slumras bort.
    Och det finns väl inget mysigare än när en katt sträcker på sig och är nyvaken.
    Åh...saknar att ha katt..
    SNYGGA lampor och ljusstakar! Kramen

    SvaraRadera
  5. Så härliga bilder, blir glad när jag ser dem :)
    Kram Annika

    SvaraRadera