söndag 26 september 2010

TRATTKANTARELLER




Härligt med uppehållsväder, shit vad det regnade här igår!! Kan inte låta bli att tänka på taket på vårt uthus som borde ha renoverats i sommar... Nu får det vänta till nästa år, men kommer taket att hålla till dess??



LOVELY FRIEND 


Söndagshälsning från en krasslig bloggerska som hållit till i sängen heeela dagen, suck... Men säg det humör som inte lyfts upp av fiiina vänner! Se vad mycket svamp jag fått av min söta vän L!


Stort fat från Bruka Design. Foton: Aka privat.

Vad gör ni för gott av era Trattkantareller??


Önskar er en riktigt fin vecka!


TJINGELING

6 kommentarer:

  1. Vet vad du menar med stress av regnet som öser ner... Känner samma sak med vårt bygge som inte är tätt ännu.
    Trist att du blivit sjuk - men härligt med så gullig vän!
    Jag har tyvärr inget bra trattkantarelltips - jag är en hejare på bakning, men inget vidare på matlagning tyvärr.
    Krya på dig!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Hej! Va kul att du tittade in hos mig. Ser att du har trattisar på tallriken. Har just rensat hälften av dagens skörd med maken, resten får vänta till imorgon efter jobbet. Kvällens middag blev trattkantarellsoppa med blekgul taggsvampstoast, Mmmmmmmmumsigt!
    Vilket otroligt fint hus ni har och what a wiew! Superfin. Ser att även ni har ockragula dörrar. Snyggt tycker ju jag så klart =O).
    Vi ses garanterat igen! Ha en skön arbetsvecka! / Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Men kära nån, hoppas att du har kryat på dig! Bävar för att kanske bli sjuk, fast jag har ju känt mig sjuk i två veckor utan att BLI sjuk. Märkligt.
    TREVLIGT med kantareller! Här finns inte ens någon generös skog.. Jag kan sakna det där med Skåne; just skogen.
    Hoppas du får en bra måndag, trots din krassliga helg! Kram

    SvaraRadera
  4. Tack snälla du, för att du tittade in hos mig,blir så glad över din kommentar och att jag nu hittade till din fina blogg!:)
    Ett underbart hus ni har,med så mkt fint omkring er....:):)
    Gott med trattkantareller, fast mina har blivit få i år...:)
    KRYA på DIG
    KRAM Cia:)

    SvaraRadera
  5. Åh vad mycket kantareller!

    Synd att du är krasslig, hoppas det blir bättre snabbt! Själv har jag en hostande och rosslig liten dotter, så jag ser fram emot en låååång vecka :/.

    Kram :)

    SvaraRadera