söndag 5 september 2010

SOV SÖTT





Nasse is back in town!


TJINGELING!


 När vi flyttade in fanns en mörkblå trasig tapet på väggarna i dotterns sovrum och golvet var lackad furu som gulnat. Jag ville gärna göra motsatsen, få det ljust och fräscht! Det kändes också viktigt att den tapet som valdes skulle fungera både som en barntapet men också kännas ok i ett tonårsrum. Vi har ju sååå mycket att göra i huset att jag ville tänka lite praktiskt i den frågan.







Foton. Aka privat.
Golvet har slipats och behandlats med lut med vitpigmenterad olja. En fondtapet i svart/vitt sattes upp medan övriga väggar fick ljusgråa tapeter. Sängen kommer från mormors vind. Skåpet är köpt på IKEA. Brickbord från Gruvgatan 13


Jag har gjort en riktig fiffig grej andra delen av sovrummet - visar det en annan gång! 



LOVE, PEACE AND ALL THAT!

7 kommentarer:

  1. Min Lillan skulle kunna mörda, för att få det här rummet! Jag måste ta tag i det..
    Jag beundrar verkligen din talang och ditt öga för inredning! Allt ser så underbart, underbart, underbart ut..
    Och genast undrar jag varför jag alltid valt mörka färger? Hmm.. Låna en KBT bok kanske?
    Jag letade förresten efter din sömnbok igår på bibblan, men hade glömt författare och sådär. Stod och glodde i hyllorna i evigheter. Har länken sparad, så jag får nog skriva upp det och ta med mig nästa gång. Men det fanns ytterst lite böcker om kognitiv terapi. Lite märkligt, kan jag tycka.
    Ha en underbar söndag! KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack snälla söta du för "vandringen" i sovrummet! Wow vad fint du gjort....vilken "hejare" på inredning du är! Mycket bra "smak"...men jag förstår att de ligger mycket arbeta bakom...Nasse....jag finner inga ord....han är bara sååå sööööööt!
    Önskar dig en underbar dag. Kramen.

    SvaraRadera
  3. Vad fint hon har det! Bra med svart vit fondtapet, om Alvin ska ha en fondtapet kommer vi köra på svart/vitt tror jag..

    SvaraRadera
  4. Så fint i din dotters rum! Golvet är jättesnyggt och jag gillar fondtapeten, den passar säkert super åt såväl en ung som lite äldre tjej :). Vilken häftig säng ni hittat, tänk om man skulle fynda sådant på någons vind ;). Ska bli spännande att se vad du hittat på i andra delen :).

    Kram/Annie

    SvaraRadera
  5. Vad fint din dotter har i sitt rum! Tapeten passar verkligen till både liten och stor tjej. Spännande att se vad du hittat på i den andra delen. Ha en bra vecka - kram Ewa

    SvaraRadera
  6. Ja du, tiden går fort... för fort oftast! Stilfullt och snyggt sovrum, vilsamt och rent. Kommer att funka länge:)

    Hoppas din vecka blir fin.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera