måndag 6 september 2010

KVALITETSTID


Mamma i solskenet!


UTFLYKT I HELGEN

Jag har nu haft min blogg igång drygt fyra månader men det känns som EVIGHETER! Från början tänkte jag vara helt anonym på bloggen, ville helst inte visa upp familjen heller så därför trakasserade jag mina vänner och släktingar istället, hihi. Inte hade jag kunnat ana att jag någon månad senare totalt skulle kasta om i den frågan... I takt med att jag fått så fiiina bloggkompisar, i kombination med att flera av mina vänner och släktingar vill ta del av det som händer i familjen, så har jag börjat ändra mitt beslut. Sen kan man undra hur intressant det är för er andra?? Nåja, min blogg har blivit som den blivit och jag är sååå himla glad att allt fler av mina bästa vänner och släktingar vill göra gästinlägg här (något som varit min ambition från allra första början - jag vill att de ska vara en del av bloggen). Så för er andra som tycker bilder på familjen och släkten är "sådär" intressant, ni får hoppa vissa av mina inlägg.

I söndags besökte jag min kära mamma! Vi bor en bit ifrån varandra så besöken sker inte alltför ofta. Började förmiddagen med äppel- och plommonskörd i min trädgård!




Vet att mamma gillar äpplen och plommon! Korgen har jag funnit på mormors vind.

Väl framme bestämde vi oss för att ta en promenad - i över tre timmar!! Jösses vilket arbetspass för bloggerskan då mamma sitter i rullstol! Men det är klart... vi softade en del också! När vi kom till vattenspelet nedan blev det stopp - så himla magiskt!!

Här börjar vattnet strila... 


.. för att leta sig vidare ner i...  


den lilla minikanalen.



Vattnet fortsätter i en sväng och rinner igenom en...


... en liten tunnel


Den människa som detaljplanerat detta vattenspel får gärna komma hem till min trädgård - any time!!!

Och självklart hann vi med ett besök...




... på konditoriet - mums!! Tack för en kanondag mamma!!


HEJ HEJ!!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker du har gjort en ganska snygg övergång från det anonyma till det mer öppna!
    Jag är en av dom som verkligen uppskattar din blogg, alla strålande och vackra bilder, dina jätte, jättefina kommentarer och SANNERLIGEN bilderna på dig och din familj! Jag är själv också ganska försiktig med bilder, men min blogg är högerklicksskyddad, så det är lite tryggt att bilderna inte hamnar i fel händer.
    Din blogg är UNDERBAR!
    STOR kram!

    SvaraRadera
  2. Hej hej!

    Tog en blogg-paus över helgen och genast missar man många fina inlägg.

    Ja det där med att blogga och hålla på det privata... Man har en tanke om vad man vill göra men efter en tid släpper man lite på det och sen rullar det på av sig själv. Jag funderar själv på att ta bort ordet "byggblogg" för det stämmer inte riktigt in längre. Man utvecklas och att förnya eller göra små förändringar är ju bra på alla plan eller hur ;)

    Ni ser ut att ha haft en strålande dag, du och din mamma. Vilket fint vattenspel. Dotterns rum är jättefint och sängen - ååh! Men brödrosten - så frän! Har aldrig sett den modellen förut. Mycket får man veta genom bloggare ;)

    Keep up the good work!

    Kramar
    Sanna

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag tycker absolut du ska fortsätta ha med bilder av familjen och vänner i bloggen. Det gör det hela mycket mer personligt och för oss som inte känner er familj så får man en betydligt bättre helhetsbild när även personfoton visas. T.ex. när du visade bilder från din dotters rum så gick det enklare att tänka sig in i rummet när man har en bild också av hur dottern ser ut...knepigt att förklara, men du kanske förstår vad jag menar...:)!

    Härligt med en mor- och dotterutflykt. Den gamla korgen är jättesnygg...det verkar finnas en hel del skatter på din mormors vind :).

    Kram/Annie

    SvaraRadera