fredag 24 september 2010

IMORGON ÄR EN ANNAN DAG


Källa: Fotoakuten.



ÄNGLARNA KALLAR...


Vissa morgnar är inte......som andra! Vår morgon var märklig idag... Stämningen var tryckande, det låg något tungt i luften, en dämpad stämning... en sorg... Något ofattbart har hänt. Makens vän och f.d. kollega har dött och det är begravning idag... Mitt i livet händer det ofattbara, en felbedömning under bilkörningen och på ett ögonblick förändras livet för två barn som förlorar sin far... för släktingar som mister en anhörig... för människor som för alltid kommer att sakna en vän. Och tänk alla de ungdomar på glid som fått så mycket stöd genom de insatser makens vän bidragit med, vem kommer att fortsätta det arbetet? Finns det fler eldsjälar? Hur kan vi förstå det som händer kring oss när det känns så oerhört meningslöst??? Jag gör det inte, men vet att hur mörkt livet än är så kommer en morgondag... Jag vill tro att allt vi drabbas av formar oss som människor och att det på något vis kommer något gott även ur detta, även om jag inte ser och förstår det idag. Även om vi mister någon kär finns minnen som aldrig kan raderas, människor lämnar spår efter sig och dessa minnen kan vi förvalta...     



Foton: Aka privat.

Idag tänker jag på G och hans barn... Jag känner mig trygg i att de har nära och kära som överöser dem med kärlek. Och jag kan inte låta bli att tänka på hur bra just jag har det...

FÅNGA DAGEN

6 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Åh, Jag blir såå rörd när jag läser dagens inlägg! Tänk vad Livet kan ändra sig på en minut....Du skriver så klokt o bra!

    Visst har man det bra, det är tur att man inte vet vad man har framför sig!

    Ha nu en riktigt skön helg, så gott det går!

    Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  2. Tårarna droppar ner på tangentbordet... Vackra bilder och vackra ord om livets svåra sida.
    Stora kramar till dig från Jennie

    SvaraRadera
  3. Hej Aka,

    Så sorgligt och fruktansvärt! Du skriver så bra, precis så tänker jag också och mina tankar går givetvis till familjen och vännerna.

    Det ofattbara har hänt, begravningen ägt rum och nu ska man "gå vidare" på nåt sätt. Inte så enkelt! Hur gör man?

    Beklagar sorgen. Hoppas morgondagen känns lite lättare.

    Kramar Sanna

    SvaraRadera
  4. Hej Aka!
    Tack för dina rader hos mig, nu hittade ju jag hit till din fina blogg:)

    Vad sorgligt att läsa om din makes vän,ibland känns livet så orättvist..tänker på hans familj och vänner.


    Jättesnygga stövlar du köpt, såg dem här nedan!

    Kikar gärna in här igen,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  5. Sorg är bedövande tungt.
    Det finns egentligen inga ord som kan beskriva den tyngden. Särskilt när det är yngre människor, man har så svårt att förstå meningen, och ifall det finns någon överhuvudtaget.
    Vissa av oss lever med en tung sorg varje dag, och det finns inga mediciner som lindrar eller genvägar. Bara det ofattbara.
    Tråkigt att ni haft en sån här fredag, och sorgligt för alla dem som känt honom och levt med honom nära. En svår tid väntar.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Vad fruktansvärt tragiskt... Att livet så totalt kan förändras från en sekund till en annan... Det är väl allas vår skräck...

    Kram K

    SvaraRadera