torsdag 9 september 2010

I FÄDRENS SPÅR




SOMMARPARADISET


Nu vankas en sista arbetsdag som för bloggerskan innebär kurs. Börjar tyvärr känna av en förkylning vilket INTE är kul eftersom jag och maken är bortbjudna på lördag och jag ser såå fram emot att träffa mina vänner! Om jag inte tar alltför många glas vin på festen kanske jag lyckas ta några foton att visa här på bloggen sen :) Svårt... vin eller blogg, vin eller blogg, hmm...... Jag ÄÄÄÄÄlskar ju gott rött vin ju!! 

Har lovat lite fler bilder från sommarstugan så här kommer de!   





På framsidan står vanligtvis bord och stolar uppställda men eftersom hösten är här och vintern snart knackar på dörren så har allt plockats bort för säsongen...









Ingen fel på den är utsikten när man står och diskar!!




Önskar er en riktigt TREVLIG inledning på helgen! 


TAKE CARE!

11 kommentarer:

  1. Vilken vacker sensommardag ni verkar ha haft vid ert fina torp. Men visst finns det något vemodigt över sommarhus när hösten smyger på och utemöbler och annat som påminner om värmen försvinner...
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Avundsjuk?Ja, det är så vackert!
    :)

    SvaraRadera
  3. FANTASTISKA bilder!
    Vi skåningar ÄLSKAR timmer och trähus eftersom vi inte har några.. Underbart!
    Jag röstar definitivt på att du ska välja vinet! Vi klarar oss hjälpligt tills du är redo för bloggandet igen. Men bara nätt och jämt..
    Hoppas att du slipper bli sjuk, jag tycker alla är dåliga nu. Helt värdelöst med höstens baciller och virus! Kurera dig ordentligt så du orkar med lördagen!
    STOR kram

    SvaraRadera
  4. Hejsan!

    Det är ju så mysigt. Insåg inte att det var så nära till sjön. Till och med jag skulle kunna diska med den utsikten haha!

    Gör som jag och välj vinet å ta en grogg.. jag menar blogg-break över helgen ;)

    Verkar som det portioneras ut baskilusker lite här och där just nu. Jag har motat min med kanjang och känner mig relativt okidoki för tillfället. Jag inbillar mig (jättemycket) att det är den kuren som håller mig frisk.

    Hoppas du får en kul kväll! Trevlig helg!

    Kramar Sanna

    SvaraRadera
  5. Verandan är jättefin (liksom resten av huset), hur gammalt är det? Det ser ju ut som det skulle ha stått där alltid, passar så bra in i miljön! Och vilken utsikt från "diskfönstret", med sådan utsikt skulle man nog klara sig utan diskmaskin ;).

    Hoppas du klarar dig undan förkylningen...massor av c-vitamin blandat med vitlök så kanske du fixar det. Visst är vin gott, men självklart väljer man ju bloggen i första hand ;D.

    Kram/Annie

    SvaraRadera
  6. Sv: nu gör jag också det men minns inte vad det hette!
    :)

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder!

    Kan inte så mkt " data-tjosan" jag heller, men lyckades fixa mig en header. Inte så tokigt! Man får ju vara glad över det lilla man klarar, eller vad säger du? *ler*

    Snart helg! Skönt!
    Blir det nåt roligt i helgen?
    Kram kram!

    SvaraRadera
  8. Men oj oj oj vilket underbart ställe. Jag är inte ett dugg avis hehe. Jättefint! Och ni har också ett väldigt fint hus med bra läge. Inte dumt det heller. Kul att hitta hit :)

    Trevlig helg /Josefin

    SvaraRadera
  9. Åh, Vilket ställe med ett sånt vackert läge!
    Och det ser så "rart" o hemtrevligt ut med dom blå o vit rutiga gardinerna i fönstret!

    Trevlig helg! Kram T

    SvaraRadera
  10. Wow! FOR en vakker plass!! Paradiset på jord:)
    Så heldig du er.
    Klem fra Line

    SvaraRadera
  11. Aldeles fantastisk!!! - for et nydelig sted...
    herlige bilder også... Takk for at du deler slike herlige bilder. Ha en fortsatt fin dag. Klem fra Mette

    SvaraRadera