torsdag 16 september 2010

CYKELTUR


Jag bara äälskar trädalléer - såå vackert! Där allén slutar finns dotterns skola.


ARBETSDAGEN ÄR SLUT OCH ...


... det vore kul om ni hängde på hem! Jag cyklar så skynda!! Häng på vetja!


Efter vägen åker jag förbi den här vackra bron och härifrån ser jag söta vännen L:s hus! Jag har INTE tid att kvista förbi hos henne eftersom jag har alldeles för mycket läxor att göra inför kursen i morgon - bäst att skynda sig hem och ... blogga istället!!??


Jag cyklar förbi området där jag och familjen bodde tidigare. Här har byggts mängder av nya villor! Jag minns tiden när det var jättesvårt att åka förbi och se "mitt gamla hus" - det väckte ångest... men inte nu längre. Jag skulle absolut INTE vilja flytta tillbaka hit. För mig är ett hus mer än skalet, det rymmer minnen, både vackra och slitsamma, det sitter i väggarna. Jag har fantastiskt fina minnen från huset - huset jag och maken byggde -  men det har också funnits stunder i livet som av olika skäl känts jobbiga. Om jag flyttar i framtiden får det bli till ett annat hus - ett oskrivet blad

Häng på vidare! I det här huset har jag och maken varit på visning! Supersött, men tyvärr hööög radonhalt... inte kul... 


Men inget fel på...



... utsikten!!

Cyklade förbi det här helt underbara...



... bastuhuset! Det tillhör en herrgård som har en alldeles underbar...


... allé! Gah...

Kommer ihåg när jag och maken försökte få köpa loss en bit mark nedan... det fick vi inte... Något år senare hade tydligen markägaren ångrat sig... nu står här...


... detta hus och sjön ligger alldeles bakom. Vilken tur att vi inte fick tomten, då hade vi ju aldrig flyttat till det hus vi har nu!!

Men se här vilket otroligt duktigt par som efter inflytt fixat den här fina stranden!! Superfint! 


Men så har de ju också lyckats så himla bra med...  


.. huset i övrigt också! Märks att här bor människor med sinne för stil och smak!


Det här nybyggda huset stod länge tomt innan det blev sålt... Helt fantastiskt fint hus...

Färden fortsätter förbi...



... badplatsen och vidare förbi...


... fårhagen.

Vägen blir lite...


... slingrig.



Se här nedan... enormt imponerande! Min granne är trädgårdsarkitekt och vad tror ni hon gjorde av en trist slänt??


Nivåer i flera etage - gah så läckert...

Nej men, redan hemma!


Hämta posten och in genom...


... köksentrén! Måste fixa käk!! Kul att ni hängde på!!

MÅ GOTT ALLA FINA!

4 kommentarer:

  1. Kul ;) Tack för färden!

    Vad vackert ni bor, verkligen super mysigt.

    Ha en fortsatt bra kväll

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att "följa med dej hem". Jättevacker väg du får cykla på med både fina hus och underbara naturvyer.

    Kram/Annie :)

    Ps. Angående ditt inlägg om blusen ut och in så bara någon dag före du skrev det, när jag var till biblioteket hade jag nya träningsbyxor och naturligtvis en stor vit prislapp som fladdrade där bak :). Eftersom jag hade wilhelmina med mej så sprang jag många gånger fram o tibax genom hela bibblan, så jag tror ingen missade min outfit ;)...men sånt får man bjuda på!

    SvaraRadera
  3. Hej Aka,

    Men oj vilken vacker väg du har till jobbet. Duktig du är som cyklar. Så fina hus och så vackra sjöbilder! Håller med om att ett hus är mer än bara ett skal. Jag skulle ha så svårt att flytta och se någon bo i "mitt" hus. Som sagt, alla minnen!

    Måste prova din väns kycklingpaj - den ser dögod ut :)

    Ha en bra dag - kram Sanna

    SvaraRadera
  4. Tack för att vi fick följa med dig hem!:)
    Vilken idyll du bor i!!! Jättefint, varenda hus var ju vackert. Härligt.
    Kram Jennie

    SvaraRadera