måndag 9 augusti 2010

TRÄDGÅRDEN


Favoriter i min trädgård just nu - svarta vinbär! Vet någon vilken sort som ger stora bär?



I TRÄDGÅRDEN JUST NU!


Idag är det "Sommaren Är Kort"- inlägg som gäller - det går ju bara inte att missa även om jag önskat kunna visa en dignande trädgård med MASSOR av vackra blommor... Varje måndag tar jag kort på det som sker i trädgården här och nu! Jag är superglad för de växter jag har som tappert kämpar vidare trots brist på gödsel!









Se så fina mina doftliljor är!! Satte ner lökarna sent men de är ståtliga :)


Är det bara jag som ännu inte plockat av bären??




Kan inte påstå att ölandstokar tillhör mina favoriter men tycker det gula gör sig bra mot en faluröd vägg.





Har hämtat växten ovan från svärmors trädgård, men vad heter den??




Drömmer om en trädgård där det finns många växter med olika blomningstid så att några växter ständigt blommar! Nu ska jag kika runt hos er andra och se hur era trädgårdar ser ut precis just IDAG!


TREVLIG KVÄLL!



6 kommentarer:

  1. Wow, vilka UNDERBARA bilder från din trädgård! Jag är djupt imponerad! Det är ingen idé du går in på min Blogg, där finns inga vackra träfgårdsbilder. Jag tycker det är såååå roligt att "titta in" hos andra...det räcker för mig. Ha det nu så bra och var rädd om dig!
    PS: Hur går det med dina gula naglar när du påtar i landen?....*fniss*

    SvaraRadera
  2. Hej Aka, tack för söt kommentar.

    Vilka vackra liljor!!!! Menar du att du "bara" pillat ner lökar så bir det sådär sedan??? Jösses det måsta jag kolla!

    Vet du... jag älskar kräftor jag med! Dem kan jag äta hur mycket som helst av, utan att för den delen ha dille eller så:)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Det där med namn på växter... inte min avdelning ;) Men de är väldigt fina allihopa och gult mot en faluröd vägg är snyggt!

    Roligt att du gillade Hawaii-kvällen. Det var inget särskilt som firades. När syrrans man gjorde om ett källarrum till en bar förra hösten så utlovades det många tema-kvällar. Så då och då dimper det ner en inbjudan. Jättekul!

    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
  4. Vad härligt med foton av bär och blommor :). Dina doftliljor är alldeles underbara! Jag hade tydligen missat ditt förra inlägg, men kräftskiva ser såå roligt ut! Själv har jag aldrig varit på nån (inte riktigt tradition här i finland, även om det börjar bli mer o mer vanligt). Kanske man borde ordna kombinerad taklagsfest o kräftskiva ;).

    Ha en bra vecka vännen! Kram :)

    SvaraRadera
  5. Doftliljorna ser så underbara ut! Mina har inte kommit... trots gödsel!! Växter som VILL bo hos dig behöver tydligen ingen gödsel, du visar så fina på bild. Svärmorsväxten vet jag inte vad den har för namn. Vet inte svärmor?

    Har bestämt mig för en Summer snow nästa år!

    Ha det bra.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Härliga bilder från er trädgård. Jag vill ha röda vinbär men jag tror inte det finns häromkring annars har vi det mesta som finns i Sverige i både blommor och annat.....Jag vill ha rabarber med.
    Ha en fin dag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera