måndag 2 augusti 2010

SOMMAREN ÄR KORT



Riddarsporrarna blommar så vackert blå och mina "gula spröt" har börjat slå ut i blom i trädgården! Men herregud, är det fortfarande ingen som vet vad den gula växten heter?? Snäckskalsdalen eller Vårt lilla röda hus, vet ni? Undrar om svägerskan vet... måste fråga igen...



SLUT PÅ MIN SEMESTER...



... men jag hänger INTE läpp för det, jag har nämligen jordens bästa jobb :) 

Vill börja med att säga STORT TACK för superfina kommentarer! Vet inte om det är awarden eller era fina kommentarer som gör mig mest glad * tacksam* Har lagt in nya inlägg varje dag sedan jag startade bloggen, men framöver kommer de att komma mer sällan... Heltidsjobbet, studierna och hemmalivet tar mycket tid i anspråk... Hoppas ni stannar kvar här och besöker mig i alla fall :)

Vill ägna dagens första arbetsdag och måndag åt det traditionella "Sommaren är Kort"- inlägget! Bidrar idag med bilder från något jag gillar myyycket - trädgårdsdesign!

Visar bilder från en offentlig miljö utanför en vårdinrättning. Då de rev en gammal byggnad sparade de en del av det gamla huset till eftervärlden att beskåda. DÄR tänkte någon till!!






Undrar ni liksom jag vilka som gått i dessa trappor... Fascinerande...




Jag ääälskar trädgårdsdesign och dyrkar förmågan dessa fantastiska yrkesmänniskor har! Först lyckas de få ner projektet på papperet för att sedan imponera med ett strålande resultat på plats!



För att förstå känslan i bilden nedan måste ni ha varit på plats! Aldrig trodde jag att ett pilträd skulle kännas så magiskt att vara under - vem är trädgårdsmästaren??!! Men en annan sak...





... helt plötsligt tycker jag om ormbunkar - de växter jag ALDRIG tidigare reflekterat över...  de gör sig sååå bra under pilen!



Rundad form med grönskande kanter, snyggt. Men varför sååå trista träsoffor i en annars så härlig miljö??


Vackra stenar...





Är full av beundran för alla trädgårdsarkitekter som gör ett helt underbart jobb men undrar samtidigt... är det bara jag som "går igång" på sånt här?? Ok, svara INTE på den frågan... 


KRAAAAAAAM

8 kommentarer:

  1. Nej, jag ska INTE svara på frågan....*fniss*...Men jag hoppas att det känns bra när du "väl" kommit igång. Det brukar ta några dagar....sedan är man på G igen. Ja visst är det vacker med trädgårds design!
    Var rädd om Dig! Kram & jag "stannar" kvar!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Är de inte guldstav dina gula!Nu har jag kikat runt såå fint du har!
    Trädgårdstokan från norrland!!

    Anne-Marie

    SvaraRadera
  3. Halloj, de heter gullstav.
    Härliga inspirationsbilder.
    Svägerskan

    SvaraRadera
  4. Jag går igång på samma saker som du!! Ser alltid det fantastiska arbete som ligger bakom dessa vackra offentliga miljöer. Ofta har den stramt enkla "installationen" fordrat mest tankearbete. Jag är glad att fler än jag ser det vackra runt oss, inte bara det som naturen själv skapat.

    Jovisst är det Gullstav du har!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Klart att jag stannar kvar även fast det kommer inlägg mer sällan! :)
    Så härliga bilder.

    Hoppas att det blir bra på jobbet nu när semestern är slut. Det är snart jul! ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Tack för din rara kommentar. Ja, dagen igår går inte riktigt att beskriva i ord. Den måste man nästa uppleva "live".... för det var/är ngt utöver det vanliga. Mannens rygg klarade sig bra, damen väger INTE många kilo och längd 1,54 ca. Så han tod henne som en ryggsäck på ryggen.......
    Må så gott & tjingeling.

    SvaraRadera
  7. Jättesnyggt med trädgårdsdesign. Och vilken fantastisk idé att spara en del av den gamla byggnaden, så spännande, snyggt och annorlunda :)!

    Hoppas du får en bra start på jobbet :). Här hinns det tyvärr inte heller med blogguppdateringar varje dag, men jag tar inte någon stress med bloggen, utan den ska ju mest fungera som rolig fritidssysselsättning.

    Ha en riktigt skön arbetsvecka! Kramis :)

    SvaraRadera
  8. Hej hej!

    Wow så fränt! Där tänkte dom till som sagt ;) Förundras också över dessa superduktiga designers. Ormbunkar - ja! Har alltid tyckt att de är skräpiga men ute blir det nåt helt annat.

    Gapskrattade när jag läste din kommentar senast! Nä jag har inte tagit till spriten ;D Men efter mina knasiga avslöjanden var det inte långt ifrån - skojar!!

    Ha en bra dag,
    Sanna

    SvaraRadera