söndag 8 augusti 2010

KRÄFTTIDER



Finns INGET godare än kräftor *pronto*!!


KRÄFTSKIVA!

Oj så gott med kräftor, men först - har analyserat era kommentarer angående gult nagellack, kan säga så här.... 7 st FÖR lacket och 3 st EMOT = gult lack ÄR snyyygt, hihi!! Tusen tack för era kommentarer, blir så himla glad av dem :)

Visar idag en kavalkad bilder från vårt kräftfiske och kräftskiva. Det är en blandad kompott bilder från förra året och från helgen. Vi har haft det riktigt trevlig, hoppas det syns på korten! Det är måååånga kort vilket beror på att min och makens föräldrar ska få se bilderna, så ni andra som är mindre intresserade får scrolla ner snabbt som ögat :)

Börjar så klart med fisket.

 




Maken in action!




Dottern och kusinen lägger på bete.























Dottern presenterar - Eggbert & Sture!!





Äldsta dottern undrar " blir det nåt käk, eller...??"




Eggbert!



Är det någon kräfta där??



Jag tror det....



... fånga den då, fort!!



När klockan slår midnatt kurrar det i alla magar vilket innebär att hamburgare och korv med bröd tas fram!! Och så klart lite rött till bloggerskan själv SOM faktiskt bestämt sig för att vara anonym på bloggen.... vad är det här!??




Buffé!!




Bloggerskan i mitten och heeeela tjocka släkten!! Trevlig och GOTT!! Finns INGET bättre än KRÄFTOR!!


KRAAAMIZ FRÅN AKA



12 kommentarer:

  1. MUMS!!!

    kräftor, finns det de
    nå bättre?? xD

    /Jossan

    SvaraRadera
  2. Somrigt!!!!
    Ha en bra vecka! Kram Jennie

    SvaraRadera
  3. Ha, ha...då var JAG en av tre som INTE tyckte om gult...hi,hi,hi. Men jag gillar dig ändå....
    Ja du, nu är du inte anonym.....nu är du "linslus"....Skojar liiiite med dig nu...hoppas att du fattar det! Stor ärlig kram från mig.

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder!!!
    Här på västkusten äts bara havskräftor för vår del, men det verkar så himla mysigt att fiska kräftor så där som ni gör.

    SvaraRadera
  5. Håller med: kräftor är gott! Sambon och jag hade kräftskiva på tu man hand igår *ler*!

    SvaraRadera
  6. Jättehärliga bilder, och så fantastiskt vackert!
    Häpnar överraskat och glädjande att vi får skymta dig på bild igen!
    Du ser alldeles strålande ut!
    Själv har jag segat inomhus hela dagen, men det behövde jag! Läsarkretsen har NÄSTAN sjunkit till det normala, med några plus. Men det känns okej! Fem minuter i rampljuset ska man vara tacksam över! (Skojar lite).
    Hoppas allting går bra med jobb och utbildning; och att det inte blir alldeles för tufft för dig efter semestern! STOR kram

    SvaraRadera
  7. Ni ser ut att ha haft det riktigt, riktigt mysigt!
    Och vackra bilder på din sjö, den är jag avis på, må du tro!
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  8. Hejsan,

    Här glufsas det för fullt ser jag! Så bekvämt att ha kräftorna så nära till hands. Det ser jättetrevligt ut på er kräftskiva och ni är så fina i hattarna :)

    -Sanna

    SvaraRadera
  9. Åh, vilka härliga bilder du delar med dig av.
    Tycker att det är kul att du inte håller dig helt anonym ;)

    Nu fick jag ett väldigt sug efter att ordna kräftskiva....får nog ta tag i det.

    Sov gott, Kram Fia

    SvaraRadera
  10. hej vad mysiga bilder nästan så man blir avund kram sonja

    SvaraRadera
  11. äntligen.....tjusiga bilder...
    kramis hjördis

    SvaraRadera
  12. måste lära mig äta kräftor
    men surströmming är inte så tokigt heller!!
    prova (: lukten lär man sig också att älska:)
    Försök...kram HJ i Bispgården

    SvaraRadera