fredag 6 augusti 2010

GULT INSLAG


Ett gigantiskt underbart GULT vetesfält. Sååå vacker vy... Källa: Fotoakuten.com



ÄR GULT FULT??


En av mina vänner är så vansinnigt rolig :) Hon är ärligheten personifierad, det är bara att ställa en fråga och vips, så får man ett tok-ärligt svar. Det kan vara särskilt bra de där gångerna man ska på något speciellt och vill vara extra fin, då tar jag med vännen till provhytten. Får garanterat veta vart skåpet ska stå :)

Lunchade med vännen för en tid sedan och kunde inte låta bli att fråga vad hon tyckte om mitt iögonfallande skrikigt gula nagellack och vad tror ni jag fick för svar?? " De ser nikotingula ut". Haha, det är min kompis det!! Men vadå, nikotingula?? Nu är det ju så att det är vännen och inte jag som är nikotinberoende... Nää, vännen har fel, eller??



Se här bara, de matchar perfekt mitt kylda vita vin - bara en sån sak!! *blink* För att inte tala om...




... hur väl de går ihop med ölandstokarna på baksidan - som hand i handske :)



De gula tånaglarna är klockrena till mina pardörrar och mattan framför! 


Skulle gärna matcha dem en solig dag med blusen ovan, sååå fräscht. Snyggt också...



... till de här sandalerna! När kvällen kommer och det vankas grillat hos fina vännerna skiftar jag om till...




... den här toksnygga tunikan/klänningen - vill ha!!

Källa kläder och väska ovan: Nelly.com

Den här väskan får också hänga på! Och nu till the big question, vad vore allt detta utan de GULA NAGLARNA? *Trumvirvel* Nada!! Säger bara det - Non Smoking Generation!!


HELGKRAMIZAR FRÅN AKA

10 kommentarer:

  1. Känner på beskrivningen igen din (och min) ärliga vän, en härlig kvinna men denna gång har hon nog lite fel i alla fall;)
    Gult passar en solstråle som dig :)
    Kram från L

    SvaraRadera
  2. Haha, underbart!
    Du söljer det bra så jag säger också gult är helt okej på dej!
    Härligt inlägg och vilken kul kompis!
    Ha en underbar helg!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  3. :). Vad härligt med en genomärlig vän :). Gult är fult, ibland ;)...men på dina naglar tycker jag det passar riktigt bra...speciellt till alla snygga kläder du visar idag :)! Ha en härlig (och förhoppningsvis solig och gul) helg :). Kram!

    SvaraRadera
  4. Håller med Annie: "gult är fult - ibalnd". Men dina naglar är fina och dina foton är fantastiska.
    Ha en bra helg! Kram Jennie

    SvaraRadera
  5. Är inte själv så förtjust i gult, men måste erkänna att det ser fantastiskt ut på dina händer!
    Tack så mycket för dina värmande kommentarer! Du skulle bara veta hur mycket jag uppskattar dem! Förstår att vardagen tar mycket plats och tid, så jag längtar redan till din nästa semester då du har tiden till bloggen tillbaka! Troligen får jag inte heller något utrymme när jag börjar jobba igen.
    Hoppas du får en strålande helg! Stor kram

    SvaraRadera
  6. Hej Aka,

    Hihi! Det är bra med ärliga vänner, men inte ser de nikotingula ut dina naglar. Rapsgul? Du har ju lyckats matcha dom till så mycket omkring dig så jag tycker de är helt okej! Jag gillar gult - din pardörr till exempel, jättesnygg! Tror säkert de kommer bli ursnygga med kläderna också!

    Trevlig helg,
    Sanna

    PS. Ska leta fram receptet.

    SvaraRadera
  7. Nä gult är inte fult!!! :)
    Gillar kläderna som du hittat och...naglarna=Snygga ju!
    Nikotingult är ju mer brunt...hälsa vännen det! ;)

    TACK så mycket för dina (som alltid) fina kommentarer hos mej. KUL att du gillade mitt "osminkade inlägg"!
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Haha, gult är inte min färg det minsta... så jag håller med din väninna att det inte var så snyggt med GULT lack! Du frågade... jag svarade. Fast dina pardörrar gillar jag färgen på... kom just på att jag har samma färg på mina ytterdörrar, hihi!

    Nej, tur att vi har olika smak! Hur spännande skulle livet vara annars??

    Kram på dig.
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  9. Gula naglar....nä....tycker inte om....men läcker längd, form på naglarna. ALLT de andra gillade jag mycket! Ärlighet varar längst! Var tacksam att du har en ärlig vän....*fniss*...
    Kram från mig.

    SvaraRadera
  10. Jag är inte heller överförtjust i gult;o)
    Tusen tack för awarden!!! Jättegulligt av dig!Kom hem från semestern i går så jag har haft lite fullt upp. Har förresten länkat till dig och hoppas att det är okej.
    Ha en skön vecka!

    SvaraRadera