tisdag 10 augusti 2010

GAMLA SAKER





AUKTION

Helgen som var ägnades inte bara åt kräftfisket, jag hann med att gå på auktion också :)


Åkte på utflykt till en liten by tillsammans med söta vännen och det är faktiskt hennes man ni ser i bakgrunden som är auktionsförrättare!



" Får jag 300?? 200 då? Ge mig 100 så är vi igång?" Herregud säger jag bara, tänk att stå timme efter timme och ropade ut saker med HÖÖÖG röst! Vilken uthållighet! Och innan auktionen har dessutom mycken tid ägnats åt att i iordningställa allt, puh!! 



Hur kan man hänga med åt alla håll när människor hummar lite, höjer på fingret, ger en lite vink - jag begriper det INTE!! Fatta vilken fullständig flopp det skulle bli om jag skulle axla den här rollen!!




Driftiga P som till vardags är lokförare. Dagen innan auktionen hade han tävlat med sitt grabbjäng i triathlon - vad är karln gjord av egentligen?? Blir matt bara av att höra talas om hans tempo!
























Lampan blev min absoluta favorit - sååå vacker!!


Och vart hamnade priset?? En lycklig lampägare fick betala 1500 kr för att få ta med skönheten hem - ett kap!!

Bloggerskan själv fyndade den här solsängen i trä :)


Jag höll nästan på att ruinera mig på kuppen, resten av månaden får vi leva på blodpudding här hemma!




Näää... Den kostade 25 riksdaler, hihi! Tänker måla den vit och lägga på en svart dyna, vad tror ni om det? 


HA EN HÄRLIG KVÄLL!

9 kommentarer:

  1. Åh, jag älskar gamla saker, och mitt hem består inte av mycket nytt. Jag ser liksom en historia i allt!
    Din solstol kommer att bli jättefin! För 25 spänn; helt otroligt!

    SvaraRadera
  2. Hej söta du!
    Ska hälsa Ingrid det, hon kommer att bli så glad. :)

    Ja den mannen verkar ha energi så att det räcker och blir över. Härligt! :) Vilket superfint fynd du gjorde. Den kommer att bli superfin.
    Ha det så bra!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Wow, vilket fynd du gjorde!!! Kommer att bli jätte snygg vitmålad & svartdyna....avis blir jag allt...*fniss*....Lyckliga du....men jag tror att du har "öga" för vad som går att fixa till(så det blir snyggt)
    Kramen från mig.

    SvaraRadera
  4. Vad spännande med auktion :). Håller med om att auktionsförrättare är superskickliga som hänger med i tempot!

    Solstolen är jättesnygg, kommer säkert att bli helt underbar efter några varv med målarpenseln och med en dyna på!

    Kramis :)

    SvaraRadera
  5. Hej Aka,

    Åh jag älskar auktioner! Tyvärr har det inte blivit en enda i år....dumma rygg!! Fint fynd du gjorde, kommer bli jättesnyggt. Du visar sen va?

    Ja dom där takkronorna blir alltid så dyra. Men visst hittar man mycket roligt?! Det avlutade höga skåpet är väldigt likt ett som jag har efter min mormor, lite kortare bara.

    Man förundras verkligen över auktionsförrättarna som du säger. Vilken energi det går åt. Måste vara bra hes dan efter ;)

    Ha det bra,
    Sanna

    SvaraRadera
  6. Vilket sanslöst fynd! Men jag inser att jag är lite insnöad, för varje auktionsfynd du visade bild på tänkte jag: "åh, va fin den skulle vara i vitt":) Så fantasifull man är!
    Ha det gott! Kram Jennie

    SvaraRadera
  7. Kommer bli hur läckert som helst!!!
    Visst är det kul med loppisar och auktioner?!

    SvaraRadera
  8. Vilken tur att inte jag var där... då hade du inte fått den för 25!!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  9. Wow, inte dåliga saker ... och vilket fynd du gjorde! Jag skulle dock behålla färgen ...
    :)

    SvaraRadera