måndag 30 augusti 2010

BLOMMIGT




UTANFÖR JUST NU!


Nog är det höst ute så det förslår, vilken kylig morgon... Men trots det kämpar några tappra växter mot kylan - lovely!!




Men kan någon säga vad som hänt med en av mina klotlönnar?? Jag har planterat två lönnar bredvid varandra och de har helt lika förhållanden. För tre veckor sedan började det ena plötsligt se riktigt visset ut... Trodde först att det börjat dö men funderar nu om det gått i höstfärger? Men varför bara det ena medan det andra fortfarande är så frodigt??


Den ena lönnen är grönt och fint medan den andra...



... ser helvissen ut!! Möjligtvis kan det "vissna" trädet ha fått något mer sol i sommar men det borde väl bara vara en fördel?? 


Trädet skymtas till höger i bild. 

I somras hade jag "svenska flaggan" i färger under flaggstången, då såg det ut så här...


Nu har höstblomningen börjat - underbart med vitt i rabatten!! 


Jag vill ha mycket vitt i mina rabatter framöver men också gärna gult, tycker de färgerna gör sig såå bra mot röda väggar. 


OVER AND OUT

5 kommentarer:

  1. Vad fint ni har det i er trädgård. Tyvärr har jag inga bra råd om det vissna trädet, än har jag inte så gröna fingrar :-)

    SvaraRadera
  2. Hej hej!

    Så fina välansade rabatter du har. Skönt att det finns växter som blommar även när det är lite kyligare. Det behövs allt några färgklickar här och var nu! Lönnen kanske bara fått höstkänslor tidigare än den andra..? Lite märkligt är det ju allt.

    Så skönt att jag inte är ensam om röriga lådor hihi! Skafferiet måste minsann tacklas en dag det också..

    Ha en skön kväll,
    Sanna

    SvaraRadera
  3. Dina lönnträd reder sig säkert till nästa år. Kan tänka mig att den ena tvillingen ibland är lite svagare än den andra.
    Jag tackar så underbart för dina ljuvliga kommentarer! Är du säker på att du är på min blogg och kikar ;)
    Tack tusen och tusen gånger! Bamsekram!

    SvaraRadera
  4. Så många fina blommor du fortfarande har. Här väntar jag på höstaster och käreksört, men annars har det mesta blommat över
    Ha en bra vecka hemma i kylan!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det passar verkligen bra med gult och vitt mot röda husväggar. Själv kommer jag att satsa på blommor i pastellfärger och vit mot min gråa husvägg :).

    Jag tror nog att din lönn har tagit vintervila lite tidigare än den andra. Den ser ju inte sjuk ut på något sätt, utan bara som en helt vanlig höstlönn. När man ser på träd med höstlöv längs med vägkanterna också så blir t.ex. vissa björkar gula flera veckor före grannbjörkarna bara någon meter bort..

    Ha en bra kväll :) Kramis/Annie

    SvaraRadera