söndag 1 augusti 2010

BLOGG-AWARD




BEUTIFUL BLOGGER

Undrens tid är icke förbi - jag har fått en blogg-award!!! Vaaa!!?? Känner mig både hedrad, stolt och ja... ni fattar vad jag menar va!! Startade min blogg i april i år och tycker det är sååå jätteroligt. Awarden fick jag av Helena som har den helt underbara bloggen Helenas Hem och har ni inte besökt henne så GÖR DET, lovar positiv utdelning. Jag har följt Helenas blogg läääänge...

Som ni förstår har min sista semesterdag inte kunnat sluta bättre än att få ha med min award på bloggen. Det positiva känsloruset gör att jag går fri från ångest över att få lov att börja jobba i morgon, bara en sån sak!! Tack Helena!!



Dessa förpliktelser väntar en glad blogg award-tagare:
- kopiera in award-bilden i sin blogg för att visa att man fått den.
- tacka och länka till den som nominerade en.
- nominera sju andra bloggare och länka till dem.
-berätta sju intressanta saker om sig själv.


1) Jag ville bli polis under hela uppväxten och sökte till polishögskolan direkt efter gymnasiet men fick svar att jag var för ung och att jag skulle återkomma med ansökan senare. Började istället arbeta på ett fängelse som vårdare och blev kvar i sju år.

2) Jag är mamma till tre barn i åldrarna 21 (vaaa, hur gick det till), 19 (nej nu...) och 11 (ja, det kan jag tugga i mig).

3) Jag äääälskar kräftor och skulle kunna äta dem till frukost, lunch och middag!!

4) Jag har utbildat mig inom en rad yrken bl.a. till läkarsekreterare, flygvärdinna och dataprogrammerare - ja, jag vet... det låter helt skruvat...

5) Jag är en extrem djurvän. Vi har många djur här hemma och alla lever de i himmelriket... faktiskt...

6) Jag är socionom till yrket och arbetar på en psykiatrisk mottagning. Arbetet innebär att jag tar emot patienter för samtal. Parallellt med detta utbildar jag mig vidare, läser psykoterapeut-utbildning med inriktning KBT (kognitiv beteende terapi).

7) Lider av björnfobi (obs. inget skämt) och JA, jag vet hur den botas, men jag VILL INTE! Det kostar på för mycket och jag klarar mig utan att gå i skogen. Det går att promenera längs vägen istället för i skogen och kantareller finns på Ica Maxi. Skruvat igen... jag vet...


Här är Mrs skruvis i egen hög person. Hade tänkt vara helt anonym på bloggen, men börjar med det i morgon.



Nu till de nominerade. Hur tar man ut endast sju bloggare som får en award - helt omöjligt!! Bestämde mig därför att gå efter vissa kriterier. Har valt att uppmärksamma bloggar som likt min egen inte tidigare fått någon bloggaward, som kanske har färre antal följare eller som inte får så många kommentarer. Bloggarna jag valt är en del relativt nya men sååå himla fina och som fler borde besöka och ta del av. 


1) Annies Blå. Relativt nystartad blogg och en bloggkompis jag gått armkrok med sedan dag ett i cyperrymden. Påbörjat byggandet av sitt egna hus med inflytt 2011. Inslag av new england - me like! Skriver om huset, recept och hemmaliv. En händig och pysslig tjej som inte räds att ta i. 

2) Marie.  Skriver om ALLT och menar att det är en "salig röra". Hon är en intelligent och klokt reflekterade person som skriver om samhällsfrågor, mellanmänskliga relationer, livet som tonårsförälder och om djur. Dessutom är hon ett stort musik-fan.

3) Villa Skogslunden. New england inspirerad inrednings- och byggblogg. Ska bygga ett KarlsonHus. Skriver i sin blogg citat "kan den (bloggen) ge tillbaka av allt det jag fått av andra bloggare så är det ett stort plus" och jag kan bara säga "DET GÖR DEN"!!

4) My Blueberry House. Byggblogg och en bloggerska som sprudlar av positiv energi som lyser igenom hela bloggen! Underbara recept - me like! Superduktig snickare till man som åstadkommer underverk!

5) More of White. Inrednings- och modeblogg. Lite glamour, lyx och flärd visas i underbara inspirationsbilder. Gjort en mysig trädgård av liten täppa. Stilren och mycket fräsch blogg!

6) Enkla Ting. Skriver om hemmalivet som mamma med företag och stor gård att sköta. Egen internetbutik. Underbara bilder och en stooor inspirationskälla vad gäller trädgård.

7) Mamma till flera. Visar sitt vardagsliv i sanslöst vackra bilder. Visar goooda recept, dukningar, växter och fiiina miljöer - vackert och proffsigt!


You Go Girls!!



14 kommentarer:

  1. Stort, stort och hjärtligt tack för awarden och för de fina orden! De värmer gott i ett blogghjärta. Du har beskrivit dina nomineringar så fint och målande att nu bara måste jag in och lusläsa hos varendaste en (några av dem har jag ju redan lustläst förstås). Tur att det regnar idag:)
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Herregud.
    TACK! Det var kolossalt överraskande och jag är helt STÄLLD!
    Tack snälla, snälla, snälla, snälla du..
    Jag är verkligen jättetacksam och RÖRD!.

    Och vilken fantastisk skönhet du är!
    Jag har undrat jättemycket vad du är för en liten älva; och nu vet jag ju allt jag undrade! Vilken fantastisk väg du har valt inom yrkesvägen! KBT är ju dessutom en våldsamt intressant gren!
    Åh, vad jag är tacksam för din award, och för att du hälsar på mig!
    Tack igen, och grattis till din egen award!
    Hoppas du får en riktigt, riktigt mysig söndag!Kramelikramen

    SvaraRadera
  3. Grattis Aka! Det var intressanta saker man fick veta om dig. Jag byter ut björnfobin och sätter in en orm (whaa!) istället så vet jag preciiis hur du känner det! Kul att få se en bild också även om du blir anonym imorgon igen ;)

    Oh shit! Har jag fått en award?! (är det så det går till alltså..) Tack så mycket! Vad glad jag blir. Så snällt skrivet så jag tror jag rodnar ;) Nu måste jag ju titta in hos de andra nominerade som du skriver så spännande om.

    Men nu fick jag väldiga krav på mig - SJU "intressanta" saker sa du?? Eh..jaa det tål å tänkas på en stund ;D

    Även om det känns lite tufft och motigt just nu så önskar jag dig en bra jobbstart imorrn!

    -Sanna

    SvaraRadera
  4. Grattis, Grattis, Grattis. Jätte glad för din skull......DEN VAR DU VÄRLD!
    Kramar om ärligt.

    SvaraRadera
  5. Stort tack för den fina awarden :) Roligt att läsa dina sju intressanta grejer också! Kram!

    SvaraRadera
  6. Gulliga Du :)

    Vad glad jag blir, Tusen tack för dina fina ord, jag känner mig jätte smickrad.

    Grattis själv till din award, den är du värd!

    Tack än en gång

    Många kramar från Fia

    SvaraRadera
  7. Vilka fina utmärkelser du skrivit till dem du nominerat och grattis till din award!! :) Roligt att se personen bakom bloggen också! Önskar dig en bra veka - kram E

    SvaraRadera
  8. Gratulerar till Awarden, den var du värd! Det var kul att läsa om dig! Hur gammal är du om du hunnit med så mycket.....? Du behöver så klart inte svara, det var bara en undring så där, du vet....
    Ha det bra
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  9. Wow, det var skojigt att läsa mer om dig. Verkar som du haft svårt att bestämma vad du skulle jobba med? :)

    Och du som är så söt, inte ska väl du vara anonym? :D

    Väldigt fina bloggtips du kommer med. De ska jag helt klart surfa inom.

    Och sist, men inte minst, grattis till utmärkelse!

    Kram
    Emma

    SvaraRadera
  10. Grattis min vän, den är du värd! Så roligt att läsa om dig... och att få ett ansikte till bloggen. En sötnos minsann:)!

    Så rart du presenterar dina bloggkompisar, du är en riktigt fin vän.

    Kram på dig.
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  11. Grattis kära vän till awarden!!
    Kramar från stolta vännen L

    SvaraRadera
  12. Mycket har du hunnit med och så fin utmärkelse med. Grattis.
    Är "halvtillbaka".
    :)

    SvaraRadera
  13. Hejsan!
    Haha, love din kommentar hos mig, TACK!!!!
    Men du är ju underbart CRAZY, vad hel läckra saker du skriver om dig själv och vilken fin bild på donnan själv, kul att se!
    Ha en fin, fin dag!
    Kram från Bodil som är vid havet.

    SvaraRadera
  14. Meeeen TACK!!! Vad du är gullig, jag blir så glad ska du veta. (även fast jag är sen av mej att kommentera...flåt)

    Vad roligt att få läsa mer om dej. Verkligen intressanta vägar du har tagit inom arbetslivet! :)

    En sak till: En sån snygg tjej ska inte vara anonym.Punkt slut. ;)
    Stor KRAM

    SvaraRadera