lördag 28 augusti 2010

HEMMA BÄST




Jaha, så var det höst igen... Har bytt ut sommarkransen på köksväggen mot den mer höstbetonade varianten. Nu är det snart jul...




Home again:)


Trodde först planet styrt fel men insåg att det faktiskt är hälften så varmt i det här landet jämfört med hääärliga Mallis! Men, jag har faktiskt längtat hem - borta bra men hemma bäst :) 

Vår hemresa började med sedvanlig kaos-packning på hotellet i Cala Bona. 


"Herregud, vi har ju hur mycket prylar som helst i kylskåpet, vilken missbedömning... ska vi verkligen slänga allt det här??"


"Gah, vart ska man börja i den här röran??" - tänker maken. Hur det gick ?? Precis som vanligt, maken slet medan jag och dottern softade runt, näää, bara nästan, hihi. Men vad ska jag göra när jag inte får ihop resväskan? Det är ju bara maken som har krafter till det ju :) *blink* Undra på att han ser ut att totalt ruttna ur på hela situationen!! 


Maken hade precis lyckats stänga resväskan (som knappt gick att dra ihop) och talade om att den förmodligen inte skulle hålla ända fram till Sverige, när dottern kom på att hennes skor låg i väskan, suck... Maken höll på att få ett psykbryt men bet ihop (som vanligt), öppnade väskan bara för att inse att skorna låg i resväska nummer 2, aj då... Bäst att gå ut och låta maken arbeta självständigt där inne, hihi. 


Är allt med här då?? Hyrbilen inspekteras...


Off we go! Hej då Mallorca!!



Ju närmare Sverige vi kom desto mer ...



... moln i sikte! Vi började förstå att det nog skulle vara lite mulet hemma...



Hääärligt att vara hemma igen OCH vilket PUSSKALAS det blev!!




Dottern hade paxat båda katterna och... nja, de såg ju inte ut att hoppa jämfota av glädje precis. 

Men det är något alldeles speciellt med att komma hem efter att ha varit borta ett tag, allt ser på något sätt annorlunda ut...



Det jag vanligtvis ser i vardagen såsom slitna golv, att det saknas golvsocklar och att det är fel tapet på väggarna försvinner i känslan av att bara ÄLSKA att komma hem. Det ser helt bedårande ut!!

Återstår att packa upp här hemma och jag ser fram emot att kika in hos er bloggkompisar, gissar att jag missat MASSOR!!

Kramiz aka

9 kommentarer:

  1. Välkommen hem! Ja, som du själv sa: borta bra men hemma bäst.Ta det med "ro" och njuuuut över att ni är hemma! Kram från mig.

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem! Du har varit JÄTTESAKNAD!
    Ni har ju haft det jätteskönt, och jag skrattade faktiskt åt din stackars make som fick slåss med väskorna.. (några gånger).
    Du har så FINT! Det är jätteskönt att komma hem, och det är underbart att dricka ur sin egen kaffekopp, och ligga i sin egen säng.
    Åter igen; välkomna hem!

    SvaraRadera
  3. Välkomna hem! Alltid skönt att komma hem efter en tid borta! KRam

    SvaraRadera
  4. Välkommen hem! Ditt vardagsrum är verkligen fantastiskt fint! Kram

    SvaraRadera
  5. Hemma bäst är oftast ... sant! *ler*

    SvaraRadera
  6. Säkert skönt att vara hemma igen, men lite värme skulle ni nog ha kunnat ta med er hit norrut ;).

    Ha en skön söndag! Kram/Annie

    SvaraRadera
  7. Välkommen hem!

    Visst är det skönt att komma hem igen. Håller med om att man ser allt med andra ögon efter en tid borta. Det jag mest uppskattar är vårt VATTEN!! Något jag saknar enormt när man är utomlands. Fnissade gott åt er kaos-packning! Sist gick vi helt sonika och köpte den megastörsta resväskan vi kunde hitta innan vi flög hem. Hahaha!

    Trevlig söndag,
    Sanna

    SvaraRadera
  8. Välkommen hem!brrrrrrrrrr :)
    Hahaha ja all denna packningsbestyr.
    Det är nog nyttigt att åka ifrån då och då, för att inse hur bra man har det hemma! ;)
    Jättemysigt hos er ju!

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Ha, ha ja jisses, som det blir när man ska hemåt. Alltid skönt att komma hem igen när man varit borta. Man får lite nya ögon på sitt hem också.
    Jag målade golven i en ljus, ljus grå färg.
    Ha en skön måndag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera