söndag 18 juli 2010

VECKAN I BILDER


Så hett i veckan att kvällsdoppen varit ett MÅSTE!!!




SUMMERING AV VECKAN!


Vilken skön andra semestervecka jag haft - underbart! Jag fick ju finbesök av söta vännen!

L har precis kommit upp ur badet.


Herr och fru fiskmås lilla dunboll...


... ville också vara med men det gillades INTE av föräldrarna som blev helt...




.... SKOGSTOKIGA och FÖRBJÖD allt sådan aktivitet!!!!! Inte lätt att ha stränga föräldrar...


Katten Nelson som åkte på stryk av grannkatten fick ÄNTLIGEN ta av sin strut kring huvudet, vilken lättnad. Svansen ser dock ut som en dammvippa och matte är rädd att missen kommer ses som en skabbräv av grannarna. Det finns ju många jägare i grannskapen....




Diskmaskinen brakade ihop... men att fika med vännen på ett café i sagolikt vacker miljö...




... gjorde att jag glömde alla sådana tråkigheter :)


Vi strosade på stan och på grund av den ENORMA hettan TVINGADES vi övergå till kalla drycker senare på eftermiddagen *blink*.




Regnet kom och det kändes efterlängtat efter en sååå varm vecka, pust. Maken stod ute i regnet och grillade (är det sommar så är det)...

Färdiga för grillen - spett med marinerad fläskfile, färska champinjoner, chorizokorv och paprika.


... spett, mums! TV:n slogs tillfälligt ut av åskan och kvällen ägnades åt en film vi spelat in sedan tidigare på videon:) MYSIGT!!


Åt en lååång söndagsfrukost.... 


Bild tagen från frukostbordet ut mot vardagsrummet.


Nu ska jag ut i trädgården och fixa med växthuset!!


TJINGELING!!

6 kommentarer:

  1. Hej hej!

    Ni lever i ett paradis. Kvällsdopp..så skönt:) Vilken vacker kvällsbild. Visst förtjänar man nåt kallt att dricka i värmen hihi!

    Åh dessa maskiner som alltid har förmågan att gå sönder samtidigt! Känner igen det.

    Vilket mysigt fik ni har i stan. Så himla gulligt! Rost o järn - väldigt snyggt!

    Tack för ditt beröm och kommentarer hos mig - blir så glad. Nu ska jag ut och kolla till hur det går vid grillen, doftar väldigt gott härifrån just nu.

    Ha det bra,
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder! När jag fick se bilden med guldsandaletten och ölglasen fick jag en så total semesterkänsla.....den bilden sade allt! Den kan du tävla med i någon bildtävling för sommar......så njutbart. Lite glamour, solbränna, utemöbler, kall öl.....härligt.
    En udnerbar vecka, ja, jag förstår det!
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga sommarbilder!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  4. Du förstår verkligen vad ordet semester betyder du Aka :). God mat, gott sällskap, kvällsdopp och däremellan lite fixar-projekt...vad mer kan man önska :). Hoppas nästa vecka bjuder på lika underbart väder och lika avslappnade aktiviteter :). Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilken skön vecka du haft! Inkluderar ju det mesta en semester ska innehålla :-)

    Hoppas semestern fortsätter lika gott!

    Bella

    SvaraRadera
  6. Så härliga bilder, fast synd om katten! Känner igen cafébilderna... visst är det Thunströms Trädgårdscafé? Underbar gårdsmiljö med vackra hus!

    Fortsätt njut min vän!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera