fredag 30 juli 2010

TREVLIG SÄLLSKAP




GOOODA VÄNNER!

Jag känner mig priviligerad över att ha så fina vänner omkring mig! Vänner innebär verkligen rikedom! Igår gästbloggade fina vännen L med ett inlägg från en mysig handelsträdgård - Taaaack L, och jag fick besök av vännen K! Vi hade en heeeldag hemma hos mig, gissa om det blev mycket ätandes :) 




Söta K sitter vid köksön och gör sallad!





HALLÅÅÅ, kan du sluta ta bilder och fortsätta snacka skit med mig istället!!??



Ok, sista bilden sen får det banne mig räcka - PRONTO!!


Jag besökte K tidigare i somras och gjorde då ett hemmahos-inlägg tidigare, se här. Blev då bjuden på...




... det här underbart goda brödet som var alldeles nybakat!! Här är receptet för er som är sugna:


MOLLYS TEKAKOR
16 st, 200 grader ugn


2 1/2 dl havregryn
5 dl mjölk
150 g smält smör
2 pkt jäst
3/4 dl strösocker
en nypa salt
1 liter mjöl, drygt


Bakas ut direkt. Jäses cirka en timme direkt på plåten. Grädda cirka 8 min. 


Supermumsigt!!


TREEEVLIG HELG!!

2 kommentarer:

  1. Små sår och gamla vänner ska man vara aktsam om säger ett gammalt talesätt. Så sant. Ett annat är I nöden prövas vännen... också sant. Då ser man verkligen vem som är ens riktiga vänner.

    Tekakereceptet tar jag tacksamt emot. Ser goda ut och att baka ut direkt passar mig:)

    Angående den vitblommande växten från Villa Sindoro så ser den ut som en Hortensia men är nog någon annan sort... har ingen aning med andra ord!

    Här i Falun (Lisselbo) virkas det för fullt... långa rosa ormar, armband och hårband.

    Ha det bra i regnvädret.
    Kram från mormor Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Ni verkar ha haft det mysigt, det ser både gott och trevligt ut.
    Tekakor har jag inget bra recept på, det här skall jag pröva, det verkar väldigt gott!
    Agneta kram

    SvaraRadera