tisdag 6 juli 2010

TRÄDGÅRDSDESIGN



Jag är glad att svärfar har en så fin trädgård vid sitt äldreboende! Hoppas att jag får bo så här när jag blir gammal...


HÄRLIGA TISDAG!


Hälsade på svärfar som fyllt år - Grattis Rolf!! Visar lite pics från trädgården vid hans äldreboende. Det märks verkligen att en trädgårdsdesigner planerat gården utanför. Klicka på bilderna så blir de större.






I mitten finns en rund stor rabatt med stenar blandat med många perenner av sorten som vanligtvis finns vid äldre gårdar. Gissar att det finns en tanke att de äldre ska känna sig som hemma. Runt rabatten löper en rund plattgång med utstickare där paviljongerna står.








Tycker det är så fint med de svarta smidespaviljongerna! Varje paviljong ramas in av syrener. En härlig utomhusmiljö - en fröjd för ögat! Vad roligt att de ansträngt sig för att göra det trevligt åt de äldre!!






På borden står sommarblommor i vaser - sååå fint att sitta och fika här med sina anhöriga som kommer på besök :)





Se så fint de gjort runt flaggstången! I like!! Tycker om det stilrena och fräscha i kombination med den vackra mjuka formen, gah vad snyggt, dreggel....






"Mamma vi ska åka NU, pappa sitter redan i bilen!!!"

"Ja ja... jag kommer, mamma ska BARA titta lite mera, kommer alldeles strax", hihi.


HOPPAS SOLEN STRÅLAR PÅ ER IDAG!

8 kommentarer:

  1. OJ va fint där Rolf bor trevligt att han kan sitta ute och njuta lite i alla fall Hoppas personalen är ok ochså Häls Sonja

    SvaraRadera
  2. Hej Sonja! Såå roligt att få en kommentar från dig! Vad roligt att du kikar in i bloggen! Ja, visst är trädgården fin!! Ha en bra dag och välkommen tillbaka :)

    Kramiz aka

    SvaraRadera
  3. Det verkar vara ett härligt ställe att bo på!
    :)

    SvaraRadera
  4. Hej!!
    Så vill jag oxå bo när jag blir gammal!!
    Tack för titten hos mig;o)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg!

    Ha en kjempefin sommer ♥

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig trädgård de får njuta av :)! Vid åldringshemmet här nära som vi bor har de inte så många fina stensättningar och rabatter, men de har jordgubbsland, bärbuskar, hönor och två stora terrasser där de äldre får sitta, jättemysigt! Kramis :)

    SvaraRadera
  7. Tjusigt! Så vill jag också bo när jag blir gammal. :)
    Hoppas att allt ät bra med dej.
    KRAM

    SvaraRadera
  8. så fint det ser ut! fina små "rum".
    det är så skönt att ha ett ställe att sitta på som är under tak.
    solen i alla ära men det är skönt med skugga :)

    ha det gott!

    SvaraRadera