tisdag 20 juli 2010

SONENS ALLRUM




HEJ HEJ!!

Visar lite pics från sonens allrum idag. Vi bor i ett stort hus så barnen ( två lite äldre och en sladdis ) har två rum var - ett sovrum och ett allrum. 


När vi flyttade in i huset såg sonens rum SKABBIGT ut - som med så mycket annat i ett huset var rummet i stooort behov av renovering. På golvet låg en sliten trist plastmatta som var full av hål överallt, väggarna var gula med skador här och var... Synd att jag inte tog foto av det... Visste ju inte då att jag skulle starta en blogg senare :) 

Efter att ha rivit ur plastmattan, satt upp nya foder och golvlister och använt MYCKET VIT FÄRG ÖVERALLT blev det lite fräschare!




Ramade in en av sonens alster som han målade i årskurs 1 i skolan. Den hänger ovanför fåtöljen på bilden nedan. Svarta veckgardiner och en bäddsoffa gör att gäster lätt kan sova över om de vill.





Till höger i bild skymtas sonens vita datorbord. Bordet har kromade ben med vit träskiva - måttat efter rummet och byggt av maken. 

Funderar att göra...


Källa: Internet. 

... så här i rummet då sonen flyttar hemifrån - egen datavrå med klassisk tapet på en väggsida OCH med det vita trägolvet kvar så klart! Men jag fegar väl ur som vanligt, hihi...


HA EN BRA DAG!

6 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Vad häftigt att ni har så stor plats att de har ett allrum.
    Där var det ju trevligt!
    Ha det bra och njut av den svenska sommaren.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  2. Men cheesus vilken lyx! Så fint!

    Ja en egen vrå vore ju inte helt fel. Jag tycker att det var en jättefin bild. Klart du ska våga! ;)

    Det mest vågade vi gjorde var i ungarnas lilla tv-rum när vi satte en knallgrön mönstrig tapet där! Går helt emot min stil - men jag tycker den är snygg. Dessutom har jag sett den i flera inredningstidningar och i tv-serier (!) efteråt fast i andra färger... så det måste ju bara vara helt rätt eller hur?! *blink*

    Ha en bra dag,
    Sanna

    SvaraRadera
  3. Hei! Takk for hyggelig hilsen:) Sååå flott!!

    Og for et herlig hus dere har!! Fantastisk flott med så vakker beliggenhet nede ved vannet!! For en plass!! Utrolig vakkert!

    Ha en fortsatt FIN SOMMER!!

    Klem klem
    Anette:)

    SvaraRadera
  4. Aaah, vilken lyx! Och jag som tyckte det kändes lyxigt att alla våra barn (som i och för sig bara är ett hittills) kommer att få dela på ett allrum på vinden! Sååå fint din son o hans vänner får tillbringa sin fritid :)! Och sen när han flyttar är jag alldeles säker på att du kommer att våga göra om med klassisk tapet ;).

    Jättefin foton från trädgården i gårdagens inlägg. Som sagt, din yngsta dotter kommer helt säkert att bli en proffsfotograf :). Kram :)

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt snyggt och trivsamt! Har alltid själv drömt om ett JÄTTESTORT hus med MÅNGA rum; men det blir nog blott en dröm tyvärr.
    Du bor verkligen i paradiset!
    (men städar nog mycket..)

    SvaraRadera