torsdag 1 juli 2010

SOMMAR I FÖNSTREN





TJING ALLA VÄNNER!


Nu är den nya tvättmaskinen beställd! Köpte den via nätet och får den levererad i början av nästa vecka, hjäääälp, jag kommer inte kunna tvätta på hela helgen!! Hur i hela friden gjorde de förr när de saknade maskin, puh, tur att man lever i modern tid :)


Fortsätter på temat vardagsrum som jag även visade en del pics ifrån igår. Väggarna ska få nytt ytskikt, golvet ska slipas och jag tänker mig höga golvsocklar här i riktigt gammaldags stil :) Sedan sådana här förstås...



Bild: Internet, saknar tyvärr källa.


... vackra vita elementskydd! Tyvärr möts jag av hårt motstånd från maken som ABSOLUT INTE kan tänka sig det. Som tur är brukar han låta sig övertalas, fniss. Med lite kvinnlig list så sitter elementskydden på plats - lätting som en plätting :) Visst är de väl fina?? Maken vet inte vad han pratar om.


Har skapat lite sommar i fönstren med skira gardiner.








Oj så mörkt golvet blivit av tidens tand. Vilken skillnad det kommer att bli efter några turer med slipmaskinen. Tänk hur här såg ut när vi flyttade in... aprikosfärgade skitiga väggar, hua...

Har jag sagt att jag snart får semester?? Jaså det har jag, jaha... *LÄNGTAR*



Kramizar aka

2 kommentarer:

  1. Ni har det så ljust och fint i ert vardagsrum redan...Kan bara tänka mig hur underbart det kommer att bli med nyslipat golv! Det är klart du ska ha höga elementskydd...kvinnans list ;). Hoppas du klarar helgen utan tvättmaskin...du kan ju i alla fall trösta dig med semestertanken :). Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilket fint och härligt rum du har. Jaa det gäller att övertala sin man med många saker i livet, speciellt allt som ska fixas och göras i hemmet. Kram/Ingela.

    SvaraRadera