fredag 9 juli 2010

RUND SITTBÄNK KRING TRÄDET


Jag vill att maken omgående ska börja bygga en sittbänk, synd bara att jag har gett honom 100 uppdrag som står före i kön, hihi. Skulle vilja klona maken - det vore nice!! Hur långt har forskningen gått vad gäller den biten egentligen?? *blink* Bild: Sofiero slottsträdgård.



UNDER MIN BJÖRK!



Jag har många planer för min strand, udde och ö. Tänkte visa hur jag fnulat här...




Ovan ser ni stranden med sittbänken nederst i bild.



Tittar vi ur en annan vinkel ses en del av udden. Sittbänken skymtas bakom planteringen. 




Jag planerar att fylla ut med jord och jämna till gräsmattan på udden och låta maken snickra i hop ytterligare en sittbänk som ska löpa runt björken, vad tror ni om det?? Det är framför allt det estetiska jag är ute efter, jag vill göra det ombonat och mysigt på udden. 





Bilden ovan är ett tidningsurklipp jag sparat i mååånga år.... Gillar enkelheten och  de helt underbara kuddarna. Tänk att tända lyktorna på kvällen, vilken mysfaktor, mmm.... Sååå mysigt vid kräftfisket.



Källa: Hemmakanalen.





Källa: okänd. Nätet.



Källa: Vi i villa.







Gah... vilken underbar miljö, checka in stengången till vänster...


Önskar Er en Härlig inledning på Helgen! 

Aka

6 kommentarer:

  1. Låt mig gissa!
    Din vigda gosse ska INTE ha någon semester i år eller..?! ;)
    Tänk så mycket man ska hinna med varje år!
    Men det ser jättemysigt ut med en sån bänk!

    SvaraRadera
  2. I love benches around trees. I think my favorite is Källa: Vi i villa. So lovely (:

    Michele
    XOXO

    SvaraRadera
  3. Nu är jag här och tassar igen. Det där med att klona mannen......nja....tror inte forskningen har kommit så långt än.( tror att de är på "får" stadiet)
    Men visst skulle det vara härligt med en sittbänk runt björken! Tänk att sitta där och titta ut över vattnet.......svalt & skönt. Kan du inte försöka flytta upp projektet i den lååååånga listan? Nu fick jag själv en idé, jag som gillar att sitta under korkeken i min trädgård och måla. Tack för tipset!
    Önskar dig en bra helg!

    SvaraRadera
  4. Jaa! Självklart ska du ha en sittbänk runt björken. Åh, vad underbart att sitta där o fika soliga höstdagar eller ta ett glas vin en varm sommarkväll...Tycker du ska prioritera det här projektet högt på din önskelista till mannen ;). Kram :)

    SvaraRadera
  5. Det skulle verkligen vara fint!!! Jag har också kikat på nåt liknande -i förra huset som jag bodde. Ja mannen borde klona sej ibland, men tänk vad jobbigt med 3-4 karlar i huset! ;)

    Jag är jätteglad för min fina tvättställning!!! :) Ska nog blogga om det i morgon (lördag)!
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Hej Aka,

    Ja jag är med dig! Klart du ska ha sittbänkar Gillar den vita på första bilden. Kloning är ju en bra idé hoppas det funkar ;)

    Trevlig lördag,
    Sanna

    SvaraRadera