tisdag 27 juli 2010

LJUVLIG INREDNING

Välkomna in ska ni vara!


GAMMALDAGS CHARM I MASSOR

Såå mysigt de bor svägerskan T med maken R, helt LOVELY!! Har tagit flera bilder men för att inte inlägget ska bli lika långt som sjalarna var på 70-talet tänker jag dela upp dem i omgångar. Räkna därför med ytterligare ett par inlägg från detta hus.


Möbelgrupp i del av vardagsrummet. God tårta och TREVLIGA människor - perfekt med andra ord!!












Tänkvärda ord på en fin tavla.







Vi gläntar på ytterdörren ut mot verandan.





Checka in dörren mot väggen nedan...


... ett av T:s senaste projekt. Dörren har de fått gratis (gud vad orättvist, jag VILL OCKSÅ HA!!) och den ska sitta i rummet innanför pardörrarna vid entrén. Det är ett helt underbart rum - ska visa er!!


Mannen i huset tyckte det var helt ok att jag tog bilder från hemmet men menade att det var den...



... här bilden som skulle bli mest intressant! Hrm... Ja... vem är jag att döma vad ni bloggläsare vill se????? Hihi.


Tack T & R för att jag fick våldgästa ert hem med min kamera!!


TJINGELING

8 kommentarer:

  1. Vilket härligt och personligt hem de har.
    Förstår att du tog många kort och att du blev inspirerad.
    Vill gärna se fler bilder från det fina huset.
    Ha en skön tisdag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  2. Jättefint hem, mysigt!
    Så klart att jag dock föll mest för traktorn.....den var ju så söt!
    Agneta kram

    p.s. men nej inte tänka på urinvägsinfektioner och sånt bara njuta av att luncha i varma vattnet.....d.s.

    SvaraRadera
  3. Främst vill jag tacka för alla dina omtänksamma och glada kommentarer!
    Har bestämt att jag behåller telefonbordet. Funderade en stund på en ommålning, men samtidigt är det nog total misshandel av det fina träslaget (vad det nu är)..hi hi.
    Trevligt att du börjat motionera! Jag har lågsäsong, men ska snarast ta tag i eländet!
    Vi får kämpa på!
    Ha en underbar sommarkväll!

    SvaraRadera
  4. Traktorn var bäst, abselut, (åtminstone enligt dottern ;)). Själv var jag mest fascinerad av det fina, speciella vita skåpet! De verkar ha ett jättemysigt hem och ni ser ut att ha det så trevligt på kaffebords-bilden :). Ser framemot bilder av resten av huset! Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej Aka,

    Mysigt hem! Gillar den varmgula färgen både ute och inne. Dörren är skitsnygg! Gillar rött och glänsande, starka motorer och breda däck............... på en Ferrari ja! ;)

    Ha en bra dag,
    Sanna

    SvaraRadera
  6. Tusen tack!
    Alltid kul att få positiv feedback när man har slitit som ett djur.
    Ha en skön onsdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  7. Åh verkligen vackert!!! Kram Petra

    SvaraRadera
  8. Hallå kära kusin!!! Satt å tittade på detta inlägg, å tyckte att brokvisten va fantastisk vacker!! Jan satt bredvid mig å säger förvånat, den där har vi gjort!!! Är inte världen bra liten!! Kram Kusin Catrin:)

    SvaraRadera