söndag 25 juli 2010

GLÄDJE & SORG


Mycket tvätt blir det på en vecka, pust! Bild: Verandan vid min groventré med ingång till tvättstuga.



SNART SLUT PÅ VECKAN


Hjääälp, bara en vecka kvar av semestern!!!! Nej, så ska jag INTE tänka - jag ska njuta så mycket jag kan av sista lediga veckan som kommer istället!!


Jag var på en mysig utflykt med söta vännen K i veckan OCH VAD TROR NI JAG FICK SYN PÅ...

Vännen K (och jag) trött i benen efter allt spring i butikerna. Tur det finns rastplatser!


... om inte den beiga soffan igen, fast nu med annat piff och puff vid sidan om - lovely!! Se vad fint med den vitmålade timmerväggen bakom.


Vi sprang in i mååånga butiker!!



Min rygg gick av på mitten dagen innan utflykten vilket gjorde att jag ENKELT kunde avstå från att köpa den här fina godis/kak-burken ovan!! Nu får det räcka, jag måste börja motionera och lyfta skrot - vad som helst!!! Men fiiiin burk tycker jag... för att inte tala om...  


... miljön kring Siljan!! Underbart vackert!


Tragedin blev ett faktum när dotterns kanin dog...


 ... och vi tvingades ha en kvällsbegravning i trädgården...


Kvällsdoppen i sjön kändes avlägsna när vädret vände och det blev lite kyligare. 




Jag tände ljusen både utom- och inomhus och fick faktiskt lite höstkänslor...

Idag vankas kalas hos fina svägerskan T som fyller år - GRATTIS T!! Hoppas få ta bilder, T bor nämligen i ett helt fantastiskt hus med sååå mycket charm!!

KRAMIZAR

4 kommentarer:

  1. Ja visst börjar det kännas som höst i luften nu, men till nästa vecka har de lovat värmebölja här i trakten igen :). Såå fina lyktor ni har på husväggen! Och vilken utsikt från tvättstugan sen då! Soffan är jättefin och passar bra med New England stilen :). Vad sorglit med kaninen som dog :(...alltid jobbigt att förlora ett kärt husdjur! N-J-U-T av sista veckan nu :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad trist med kaninen, beklagar sorgen. Inte lätt!
    Vad fint med lyktorna på huset, mysigt.
    Vad kul med shopping, fina bilder, fin soffa och flaggan på väggen, haha.
    Ha en skön söndag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  3. Hej Aka,

    Ja semesterveckorna går fort! Först ska man försöka varva ner, njuta och sen får man ångest hihi! Just nu känns det väldigt höstigt ute - kallt och regnigt. Idag vill man bara krypa ner under filten. Tända ljus och ett glas rött förgyller stunden :)

    Så tråkigt med kaninen. Jag bävar för den dan..

    Aj aj ryggen! Jag vet hur det känns - inget kul. Styrketräning är jättebra. Be om ett träningsprogram hos sjukgymnasten så är det lättare att komma igång.

    Trevlig kväll,
    Sanna

    PS. Det blev en blåbärskaka - passande va? ;)

    SvaraRadera
  4. Fy, hur är det med din rygg nu? INTE alls roligt när ryggen värker. Plankan ska vara skonsammare än vanliga situps, även för ryggen. De ska ta på de inre magmusklerna och där ska man tydligen börja.
    Får se om det hjälper...:) Jag hade en länk i inlägget om man ville se "plank-övningar"! :)

    Underbara utflykter ni är ute på!
    KRAM

    SvaraRadera