lördag 17 juli 2010

FIKATIME


Välkommen in och köp lite fika!



IDYLL MITT I CENTRUM!


Blev uppringd av fina vännen som ville ha sällskap och ta en fika, trevligt!  Vi knallade in på en bakgård mitt i stan och åt glass. VILKET MYSIGT FIKASTÄLLE!! 






Tokfin miljö. Vacker inglasad veranda och fint arrangemang med blommor på bordet nedan, såå fint med det rostiga till det svarta järnet...




SJÄLVKLART fick vi lov att springa in i MASSOR av affärer efter fikabesöket. Jag fann inspiration till en sänggavel jag vill att maken ska bygga till vårt framtida gästrum. Tänker mig någon form av råspont-gavel med en fristående säng, fräsch tapet med lite mönster och myyyysigt sänglinne.  




Spana in den superhäftiga golvlampan som fanns i många färger- vill ha!! Tyvärr var den tokdyr....


Många timmar blev det på stan och vi avslutade den supervarma dagen med...

Fina vännen L på uteserveringen.


... en riktigt kall öl - lovely!!


Ha en sköööön lördag!

Kramizar aka

6 kommentarer:

  1. Älskar mysiga fika-smultronställen! Skulle jag börja samla på något så vore det på sådana.
    Sänggaveln låter fin, hoppas vi får se bilder!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Ps. Glömde ju fråga vilket centrum vi pratar om som detta mysiga fik finns i?

    SvaraRadera
  3. Tack för svaret! Då får då bli bli ett stopp i Falun nästa gång det reses upp i landet:)

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga dagar du och din vän L har :)! Först en heldag på beachen och nu en underbar dag i stan med fika, shopping och öl..Oj,oj :). Tack för ditt mail-svar, roligt att få veta lite mer om Aka :). Ha en skön fortsättning på helgen. Kram :)

    SvaraRadera
  5. TACK för dina fina kommentarer, vad go du är! :)

    Dina idéer om sänggaveln lät mycket bra! Underbart fikaställe, där skulle jag också vilja fika. och kall öl!!! Mmmmmmmmmmm
    :)

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Åh, så ljuvligt med sommar det är!
    Vilken fantastisk fikaplats! Har aldrig sett på maken!

    SvaraRadera