måndag 19 juli 2010

BLOMMOR I TRÄDGÅRDEN

Foto taget av yngsta dottern.




BLOMMIGT!


Varje måndag är jag med i Sommaren är Kort-projektet som visar hur trädgården ser ut här och nu. Förra veckan hade jag inte så många blommor att visa från trädgården... Har liiiiite mer denna veckan. 




Det frodas i blomlådorna. 


Minns ni klätterväxten jag visade tidigare som det blev knopp på men inga blommor? Den tog sig till slut!











Vet inte vad växten nedan heter men nu har "spröten" växt ut som snart blir gula i färgen. Det gula gör sig sååå fint mot den faluröda väggen och dörrarna i svart!  





Ääääälskar min vita ros....





... vildvinet som växer vid sidan om har också tagit sig bra!





ENJOY YOUR DAY!

4 kommentarer:

  1. Tack snälla du för att jag får sitta & njuta av sååååå VACKRA bilder!!!! Wow, lyfter på hatten och är djupt imponerad!

    "Glasspanelen" kommer i em. Då lär jag få höra sanningen om de "ovanliga" smakerna tex. basilika, lavendel. De andra sorterna är troligen "säkra" kort....hi,hi,hi.
    Önskar dig en fortsatt skön dag bland dina underbara blommor. Sommarkram.

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Men varför har du orm i garaget? Ah, det är nog ofrivilligt, kom jag på, den bor där? Huvva....

    Jamen, du har ju också så himla mycket fint i din trädgård. Redan.

    Och din Kristi korsblomma är så fin och dom brukar växa fort. Visst är blommorna helt fantastiska. En riktig mormorskrukväxt.

    Vet du, jag tycker du befinner dig i den bästa fasen av trädgårdsskapande - just när man håller på att skapa en! Vår trädgård är ju inte på långa vägar klar, men det är så kul under tiden. Så njut!

    Agneta kramar

    SvaraRadera
  3. Så FINT! Önskar att jag också hade mer blommor i trädgården. Eller mer och mer...jag har ju knapp inga! :)

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Oj så fint ni bor! Helt underbart läge!

    SvaraRadera