tisdag 13 juli 2010

BADRUM MED EN TOUCH AV GAMMAL STIL





Väggen vid duschen byggdes upp innan allt kaklades. 




Badrums-fix



Vi har tre badrum i huset och samtliga var i bedrövligt skick när vi flyttade in. Badrumsmöblerna var vattenskadade och helt ruttna. Plastmattan på golvet och väven på väggarna var så lortiga att det var omöjligt att göra rent. Det värsta var dock att väven var trasig på vissa ställen och en vattenskada skymtades i duschen. 



Jag ville gärna ha en gammaldags stil i badrummet, ville att det skulle följa samma tråd som i övriga huset. Tycker resultatet blev bra!









































Kommod och spegelskåp av märket Louis från Vedum och kran Chaud från Horus. Jag fyndade ett gammalt lakan på loppis som blev ett insynsskydd i fönstret. 




HA EN HÄRLIG TISDAG!


12 kommentarer:

  1. Godmorgon! :)
    Vilket FINT badrum ni har. Underbar blandare/kran!!!
    Vi tittade också på Vedums möbler när vi renoverade våra 2 badrum. De är verkligen jättefina. Men vi valde tillslut Svedbergs nere och Björbo uppe.

    Så fint med det gamla lakanet också.
    Skulle vara kul att se lite före bilder också. :)

    Hoppas att du får en fin dag!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Men åh vilket fint badrum du har, me like!!:-) Kranen är bedårande!!

    Ha en bra dag i värmen!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Hej! Va kul att du hittade till mej, då fick jag en ny blogg att kika igenom. Ni har ett underbart hus, vilket svängrum. Det skulle vi behöva. Jag blev så nöjd med mitt svarta köksbord. Ska visa en helhetsbild senare.

    SvaraRadera
  4. Snnnyyggt! Fantastiskt fint!
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  5. Det ser väldans snyggt ut där måste jag säga.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Tack för kiken och vänliga ord hos mig och vilken underbar blogg du har! Fantastiskt badrum, det skulle jag gärna ha hemma!=)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  7. Hejsan! Vilka fina bilder från ditt badrum. Speciellt gillade jag kranarna och toaletten. :-) Ha en fin kväll! Kram Alexandra

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Å så FINT! Tycker det är så snyggt när man har vitt kakel och svart golv. Här har vi bara ett pyttelitet badrum och det är alldeles för lite för oss som är 5 st....

    SvaraRadera
  9. Så fint det är :). Ljust o gammaldags! Kan bara tänka mig vilken rysare det måste ha varit före... De inbyggda hyllorna i duschen gillar jag skarpt, kanske en idé att härma ;). Blandaren är också såååå snygg. Kramis :)

    SvaraRadera
  10. Vilket fint badrum ni har! Så sobert och vackert, mkt bra smak :-)
    Ha en skön kväll!
    /Frida

    SvaraRadera
  11. Åh så flott!!!! Tack du rara för din värmande kommentar om vår nya bok!! Blir sååå glad, KRAM Petra

    SvaraRadera