torsdag 24 juni 2010

Uthuset



Katten Nelson struntar fullständigt i allt kaos som uppstått - vadååå, det rör väl inte mig?! 


Eländes elände....

Usch och fy, vi har fått en vattenläcka i källaren... Tyckte det luktade märkligt i huset igår, en obehaglig odör spred sig... Maken gick ner till pannrummet och fann en decimeter avloppsvatten på golvet, buhu... Som tur är finns inget annat än en platta under pannrumsgolvet men ändå...suck.

Nåja, midsommar blir det i alla fall, oavsett vattenläckor. Vi har haft fackmän här idag så jag hoppas de lokaliserat felet.




Får försöka glädja mig över mina blommor istället! Här ser ni att syrénhäcken börjat ta sig, jippie!








Jag har planterat en vit petunia, en röd pelargon och murgröna i zinkhinken.



Ingång till vår snickarbod.

Jag äääälskar det fina planket maken snickrat! Hittade designen i en inredningstidning men det var många år sedan, minns inte källan tyvärr... Visade en blomma i gårdagens inlägg, visste inte sorten, fick svar av fina vännen K - det var en Akleja :) Här är ytterligare en buske jag inte vet namnet på, till höger vid knuten på uthuset. Det växer ut långa gula plymspirea-liknande spröt när den blommar. Någon som vet??

Tittar ni noga ser ni den här...





... fina stenplattan nedan uthusdörren. Jag har fått den i present av fina vänner! Den gör sig så bra i gruset vid uthuset, ett riktigt smycke! Och jag gillar ju som bekant trädgårdssmycken :)






Mysigt med stallampan - lyser upp mörka höst- och vinterkvällar.

Önskar er en riktigt härlig torsdag kväll och en skön inledning på midsommarhelgen!

Kramiz aka

3 kommentarer:

  1. Åh vilken mysig snickarboa, precis som i Emil! Staketet ät jättefint, det passar så bra med den lilla stumpen :)! Verkligen häftigt med häst-plattan...i min fantasi har jag redan gjutit en likadan på egen hand...får se vad det blir till ;). Hoppas att du och din familj också får en bra början på midsommaren trots vattenläckan...! Kram/Annie

    SvaraRadera
  2. Uj inte alls skoj... :( Hoppas att det löser sej snabbt och på bästa sätt.

    Jättefint staket och snickarbod.
    Önskar dej en riktigt fin MIDSOMMAR!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt, härligt ... önskar dig även en härlig avkopplande midsommarhelg!
    :)

    SvaraRadera