lördag 12 juni 2010

Student

Bild hämtad från nätet.


" För vi har tagit studenten, fy fan vad vi är bra!!!"

Liten dotter blir stor, bara så där över natten! Ja, det känns faktiskt så lite grand och det är på gott och ont... Jag vill ju ha henne kvar som liten här hos mig, men gläds samtidigt över hur okomplicerat hon upplever livet, hur lycklig hon är här och nu... lyckade studier, vänner, pojkvän och en familj som älskar henne massor :)


Så här såg dottern ut då det begav sig, sååå söt på detta foto - men så är jag ju enormt partisk förstås, hihi. Här står vi och väntar på att studenterna som ska komma gående i ett långt tåg.


Vi hade blommor, studentkolor och nalle med. Om ni tittar noga ser ni dottern som bebis på nallens t-shirt, fiffigt och kul detalj! Farbror med fina fru T slöt upp med fin blomma :)


Efter att klassen sjungit för oss anhöriga fick vi då äntligen gratulera - och fotografera! Som synes på mössan gick dottern ut djurvårdsprogrammet.

Därefter bar det av i en lövad lastbil - sååå roligt tyckte jag... till jag fick se det här på lastbilens baksida...


... men HALLÅ!!! Vad menar ni?? Stanna, stopp.... KOM TILLBAKA GENAST!!!



TREVLIG LÖRDAG!


3 kommentarer:

  1. Vilken dag :). Din dotter var verkligen söt på fotot (o jag är opartisk ;)). Nallen var fiffig och studenten fin! Lastbilsplakatet fick man ju också dra på munnen åt :). Kram/Annie

    SvaraRadera
  2. Visst är det som du skriver ... min lilla sitter ensam (med vän) utomlands och njuter av att studenten är avklarad... ont i hjärtat har jag men är stolt!
    :)

    SvaraRadera
  3. Vad fiint. Diggade Nallen. Har flyttat runt med (student)bilen i Rättvik ett tag nu så Nallen är där bland all packning den med.

    Kram /Sanna

    SvaraRadera