måndag 28 juni 2010

Sommaren är kort


Svärmor hälsar välkommen till hennes trädgård. 




SOLIG MÅNDAG!


Idag har jag arbetat sista måndagen före SEMESTERN, tjoho *längtar*! Hoppas ni alla haft en underbar midsommar. Jag har kikat runt hos många av er och det verkar som ni haft det toppen!!

Idag bidrar svärmor med sina trädgårdsblommor under temat "Sommaren är Kort". Minns ni sommarprojektet? Om inte, läs här. Jätteroligt tycker jag! Yngsta dottern har bidragit med foton i inlägget - hon kan hon!!




Finaste klätterrosen Flammentanz.





En sort Viva.









Ingen trädgård utan Pioner :) Jag vill ha MASSOR av Pioner i min trädgård!! Här har svärmor gjort en...






... snittblomma av en Pion satt i en skål, såååå sött!!





Ovan en av svärmors favoriter - Bergsvallmon.




Gammaldags växt, Löjtnantshjärta.





Paradisbusken svämmar helt över i rosa blommor - vackert!


Vilken är då bloggerskans favorit?? Pionerna är ju i klass för sig, men om jag ska välja en annan växt ur svärmors fina trädgård kommer ...





... denna supersöta stenpartiväxt på god andra plats! Visst är den fin? Vet tyvärr inte namnet, någon som vet??

Fick veta att svärmors syster Sonja läser min blogg varje dag, sååå himla kul!! Uppskattat! Hej på dig Sonja! 



TJING!

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder och fantastiska växter det finns i din svärmors trädgård, urläckert!
    Härligt.
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  2. Vad fina bilder du visar idag :). Bergsvallmo har jag faktiskt aldrig sett förr. Ska försöka minnas den (eftersom favoritfärgen är blå ;)). Blommorna på sista bilden är ljuvliga, hoppas någon vet namnet på dem!! Kram/Annie Ps.Vårt hus kanske ser stort ut, men det är faktiskt "endast" 183 kvadratmeter, jämfört med era 250 ;).

    SvaraRadera