torsdag 17 juni 2010

Sommarblommor på förstukvisten


Inte dåligt! Checka in personalentrén på jobbet - växter i form av en portal välkomnar på morgonen och eftermiddagen! Sämre kan man ha det :)


MIDSOMMARSTÄMNING RÅDER...


Drygt en vecka kvar till midsommar och här har det redan tjuvstartats, hihi. Söta dottern J plockade fina blommor åt mig efter dagens slut - såå fint!


Jag har tidigare visat en del av min stora förstukvist, här ovan ser ni den från en annan vinkel.

Vad tacksamt det är med sommarblommor, särskilt lupiner. De är så dekorativa och bildar snabbt en rejäl bukett.


Älskar mina fina Höganäs-krukor!



Fann amplar av korg i en lokal blomaffär och föll som en fura. Gillar kontrasten mellan korg och vit kedja.



Blandade vita blommor med en grön växt... ser inte mycket ut för världen ännu, blommorna har knappt slagit ut...


... men de är på G :)


Växterna på mjölkpallen har i allafall tagit sig bra. Ser ni min lilla ängel på pinne?


Den har hängt med i måååånga år och är lite sliten men jag gillar den ändå :)


Förstukvisten är stor och det finns mer utrymme på höger sida men det får jag återkomma till en annan gång!


Önskar er en mysig torsdagskväll! Trevligt att ni tittar in här!

7 kommentarer:

  1. Du milde vilka fina entrédörrar du har! Så vackra!
    Och så fint du har midsommar (ja, jag vet, nästa vecka) pyntat med finaste krukorna. riktigt svenskat, sommar och ljuvligt!
    Agneta
    kram

    SvaraRadera
  2. Tack för en njutning till inlägg!
    :)

    SvaraRadera
  3. Det är så fint på er förstukvist. Det ser jätteinbjudande ut :)! Amplarna var fina och höganäs urnorna...och ställningen urnan står på...och mjölkpallen har jag ju beundrat också förr. Fint bemötande när du kommer till jobbet, men du får väl ändå erkänna att det är ännu finare bemötande att komma med en sådan förstukvist :). Kram!

    SvaraRadera
  4. Så väldigt inbjudand och fint ni har det på farstukvisten.
    Så vackert med lupinerna i höganäskrus, vackert!
    Ha en fin fredag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  5. Ja, står på operationslista redan så detta var en "sekond" koll jag tjatade mig till ... första gången vården går mig tillmötes.
    :)

    SvaraRadera
  6. Åhhh..ännu en gång..Tack för denna underbara njutning av bilder!
    Jag doppar numera min lilla kamera i allt vackert jag går förbi utomhus. Jag bara älskar, älskar och älskar sommaren och all dess skönhet!
    Roligt att se att du använder din Höganäs till något dekorativt! Min står än så länge på golvet och är tom; men vacker!

    SvaraRadera