onsdag 23 juni 2010

Sommar i min trädgård



Parfymtips till den som är ute efter en fräsch sommardoft! Köpte Elisabeth Ardens "Meditteranean" igår, luktar sååå gott! Perfekt till sommarfesten!






SOMMAREN ÄR KORT!


Jag har tänkt haka på bloggarna Snäckskalsdalen och Tjernhus som börjat visa sommarens blommor likt den vårteckensutmaning Humlebacken haft under våren. Vilken bra idé!! De uppmanar den som vill att visa sommarens blommor under temat "sommaren är kort" där kort står för foto, fyndigt! Tyvärr kommer jag inte i närheten av dessa bloggerskors fina trädgårdar så det får bli som det blir det här, men jag är med och gör mitt bästa!!




Pionen i knopp.





Plymspirean och ...




... de ståtliga Riddarsporrarna har inte heller slagit ut ännu *längtar*.





Lagom till midsommarafton visar de gula liljorna och ...





... Irisen den svenska flaggan i färger vid flaggstången under den svajande flaggan.





Effektfullt tycker jag! Senare i sommar kommer andra växter att blomma i den här rabatten.






Men vad i hela friden är det här för blomma, not a clue! Någon som vet?? Gillar den jättemycket, såå fin!






Min Dillpion är direktimporterad från svärmors fina trädgård - tack Gunvor!






Gissa om jag väntar på att mina Fingerborgsblommor ska slå ut! De gör sig sååå bra på precis den här platsen! De är liksom de flesta av mina växter hämtade hos svärmor :)






Kungsliljan i blomning liksom favoriten... trumvirvel....






... det bedårande "ogräset" Vallmon!!






Tycker Vallmon gör sig jättebra i min "mormors-rabatt" - en riktig färgklick!

Nu ska en svulten bloggerska hugga in på precis ALLT som finns i kylskåpet.


SEE YOU!

4 kommentarer:

  1. Tycker du hade många och fina blommor! Den du undrar efter ... den har jag med men tyvärr kan jag inte namnet på den.
    :)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina foton! En hel del har ju redan slagit ut, visst minns du att njuta av dem oxå och inte bara vänta på de ännu outslagna ;). Smart med gult och blått under flaggstången :D. Kram!

    SvaraRadera
  3. Så ljuuuvligt!

    En skön och Glad Midsommar önskar jag dig!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Härliga sommarbilder från din trädgård! Blomman du inte kände igen är en akleja, en "mormorsväxt". Ha en riktigt härlig midsommarhelg! Kram!

    SvaraRadera