söndag 20 juni 2010

Muminhuset


Två hönshus som renoverats. Taket på muminhuset blev färdigt idag! Nu står det bättre emot regn och rusk.



HAPPY SUNDAY!


Hoppas ni haft en skön helg! Min har gått alldeles för fort!! Har träffat min fina kompis K i helgen och agerat paparazzi, hihi. Tog med kameran och fick ta några bilder från hennes fina hem, visar det en annan dag.

Makens har sysslat med muminhuset. Det är så mycket som ska göras så jag har ryckt i honom till annat än att göra färdigt taket som han påbörjade för en tid sedan, hihi. Det blev jättebra tycker jag, vad tycker ni??



Taket ser ut som plattor och kallas för shingel. Huset är egentligen ett hönshus med värsta lyxen golvvärme! Det var i uselt skick när vi flyttade till gården, helt fallfärdigt. Maken har totalrenoverat det från grunden. Båda hönshusen stod på olika platser på tomten men har nu funnit sin plats bredvid varandra. Nu huserar dotterns kaniner här. I det här lilla hålet ovan hoppar kaninerna in och ut :)


På baksidan finns fönster och ett friskluftsinsläpp. Det röda huset i bakgrunden är vårt uthus.


En av hyresgästerna Molly - fångad på bild mitt i maten :)



Jag sådde gräsfrön utanför staketet för en tid sedan och det börjar bli grönt - härligt!


HÖRS I MORGON! 

5 kommentarer:

  1. Inte klagar hyresgästerna väl?
    :)

    SvaraRadera
  2. Men kolla vad coolt. Vilket lyx för djuren att bo så!!! :)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Alltså vilka hönshus. Era kaniner lever nog lyxliv minsann ;). Fönstret på uthuset i bakgrunden är så fint. Jag tycker om fönster med många,många små rutor :)...tyvärr är de ju aningen jobbiga att tvätta ;). Kram!

    SvaraRadera
  4. Nej men oj! Snacka om lyxhus! Så bodde inte min kanin när jag var liten, hihi. Och så skojigt att ha något sånt i trädgården, urmysigt.

    kram!

    SvaraRadera
  5. Värsta kaninhuset! Oj så fint Molly bor:) Ett riktigt pittoreskt hus... så fint renoverat!

    Ha en solig skön dag!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera