tisdag 22 juni 2010

HEMMA HOS VÄNNEN K



Visst blir man glad av att hälsas välkommen med ett så här fint arrangemang!! Fina vännen K har vackra blommor i en korg av gummi vid sin entré.



Hem i förvandling


Är så glad i mina fina vänner!! Måste bara säga det! Igår gjorde min vän L ett så fint gästinlägg med bilder från sin semesterresa till Thailand och idag har jag nöjet att visa hemmahos-foton från ett sååå mysigt hem där inte vem som helst bor - utan min kompis K! Funderar om vännerna börjar tröttna på mig och min kamera... De kanske innerst inne tänker "NEJ, VI VILL INTE VARA MED I DIN %&/###"#¤%¤# BLOGG!!!!" Men tror ni de säger det? Näää... det är kompisar det :)




Huset är från 1953 och hade från början ett flagnade brunt plåttak och en senapsgul plåtfasad. Det fanns en liten anspråkslös stentrapp upp till huset. Efter fasad- och takbyte samt ny stor altan blev resultatet så ...






... här! Här välkomnas gästen av en fin gärdesgård med tillhörande grind. Huset har under åren renoverats både in- och utvändigt. Tänk vilken förvandling...





Ljust och fräscht kök i toner av vitt och cafe latte.





Badrummet har också renoverats! Gah, vad fräscht!!





Gillar verkligen sådana här handfat men maken är inte inne på samma linje, buhu. HAN MÅSTE ÖVERTALAS!!





Dagen till ära bjöds det på rykande färska thékakor, mums. Är såå avundsjuk på K för hennes förmåga att baka... Herregud vad hon får till det, både matbröd, skorpor, småkakor, cupcakes och efterrätter. Hos K går det INTE att banta kan jag säga...





Till och med thé smakar fantastiskt hos K, hur bär människan sig åt egentligen?? Har ni sett så söta keramikmuggar...





Mysigt på altanen!








Baksidan har en stooor veranda, som gjort för slappa dagar med en bok, men också perfekt till fest - vilket det snart blir! Hoppas få ta med kameran då, hihi.






Visst har familjen lyckats i sin renovering? Verandan på baksidan är husinnehavarnas verk. Här ses K själv strosa runt bland växtligheten...





... och här en lite mer närgången bild på min söta vän K! Tusen tack för att jag fick agera paparazzi hos dig! Visst får jag väl ta med mig kameran till festen i juli, snäääälla??

Vad säger ni kära bloggläsare, vill ni se fler bilder från huset??


TJINGELING

5 kommentarer:

  1. Vilken förvandling! Så underbart ljust och fräscht :). Självklart vill vi se fler bilder från detta hem! Spegelskåpet i toaletten ser väldigt likt ut ett spegelskåp som jag själv drömmer om (och nästan, men bara nästan fick med mig hem i söndags ;)). Verandan ser så inbjudande ut, där får ni säkert en superrolig fest :). Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig bildserie på ett jättemysigt hus med jättefin inredning!

    Första gången här på din fina blogg - men jag kommer tillbaka - var så säker!

    Kram Jes ♥

    SvaraRadera
  3. Så himla mysigt! Och det där fikat såg supergott ut. NAM!

    Kram
    Emma

    SvaraRadera
  4. Tack, för dina rara ord.
    Kul att du gillade min blogg!

    Vilket fint hus, och badrummet är ju super fint!
    Vilken skillnad före & efter.

    Hoppas du får en trevlig midsommar!
    Är det ok att jag länkar till dig från mig? Så jag hittar hit igen :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Oj, vad glad jag blir för era snälla kommentarer om vårt lilla blå hus! Tänker inte själv att jag skulle ha det speciellt fint... Man kanske blir lite "hemmablind"!?

    Era ord gör mig jätteglad!

    Spegelskåpet på toaletten har jag köpt på Ikea :-)!

    SvaraRadera