onsdag 2 juni 2010

Förstukvisten



































Äntligen lite sommar vid vår entré!



SOMMAR VID MIN FÖRSTU!


Har planterat lite utplanteringsväxter vid entrén. Roligt att komma hem efter arbetet och mötas av annat än gammalt ris och vissnad ljung. Den uppmärksamme ser att det fortfarande hänger gammalt ris i hängamplarna, urk... Ser fram emot att byta ut de mot dignande amplar med vita blommor :) Checka in mina Aroniabuskar i rabatten, hur segt som helst att få dem gröna i år...



På förstukvisten står en hel del... här ser ni ena änden (verandan är ganska bred). Klicka på bilden så syns det bättre! Jag har även planterat lite grönt i...



... en gammal korg som står på en lika gammal pall. På sin tid användes pallen att sitta på då frun i huset mjölkade korna. Nu har den fått nytt liv hos mig men vitmålande ben :) Lyktan är en gåva.



Ingen hemlighet att jag gillar Margerit, hihi. Tycker om kontrasten vit Margerit, faluröd vägg och zink.

Sådär ja, nu återstår bara att damma av förstukvisten, piffa och puffa andra delen av verandan som ligger till höger i bild, ta tag i blomfix på garaget, blomlådor och hela baksidan, jesus!!


TJINGELING!

2 kommentarer:

  1. Jaha, jag kom för sent *ler*! Blomman jag köpte heter "Stjärnöga". Finns i massor av färger! Lycka till med din student, blir det på fredag?
    :)

    SvaraRadera
  2. Vad fint du har gjort :). Den gamla mjölkpallen blir jag riktigt avundsjuk på ;)! Jag skulle också "behöva" plantera lite mera blommor men jag skyller på att det fortfarande finns risk för nattfrost, så jag väntar nån liten vecka ännu ;)

    SvaraRadera