onsdag 16 juni 2010

Fint vid sjön



Något i stil med denna konstruktion skulle jag vilja ha som vägvisare ned mot vår sjö, fast med annan typ av skylt. Gärna en träskylt med snirkligt typsnitt med texten - 
Till Stranden.


Välkommen solen!




Idag har äntligen solen värmt en stackars frusen dotter som är på sommarkollo. Längtar efter en ljummen kväll med grillmat - tänk att sitta ute länge och bara njuta! 
Funderar så det knakar över hur vi ska arbeta vidare med vår strand i sommar. Vill gärna bygga en bro över till vår ö. Har sett några bilder på nätet jag tycker om. 
Tycker jättemycket om den välvda bron ovan, skulle bli hur fint som helst. Vitt är alltid snyggt men orkar jag med underhållet?? Se så fint det är med vattenspelet i förgrunden!




Den här bron är mindre välvd men fin även den - trären och enkel - smälter in i naturen.


Har även varit inne på att göra en modell mindre pergola på udden men tvekar... Vill gärna ha någon form av grillplats, några idéer någon??


Den här uteplatsen ovan är en dröm, åh vad jag skulle vilja ha den, suck... Den skulle inte passa in på min strand men kanske någon annanstans på tomten *blink*.. sååå vacker!! Arbetet med uteplatsen gick att följa i TV-programmet Äntligen Hemma där de ordningsställde ett gammalt hus med tomt. Gillar precis allt med denna uteplats - jösses vad snyggt! Kan inte se mig mätt...


Ett kryssräcke kring altandäcket vid sjön ingår definitivt i sommarens alla planer - kommer bli sådan skillnad!! 


Sist men inte minst vill jag göra det riktigt mysigt på altandäcket! Tänker planka idén ovan - hänga lyktor i parasollet! Hur fint är inte det?? Tänk en mörk kväll då kräftfisket pågår, vad effektfullt och mysigt att tända lyktor under parasollet tillsammans med andra större ljuslyktor som står utspridda här och var på däcket *längtar*. Samtliga bilder hämtade från nätet, saknar tyvärr källhänvisning.


Nu ska jag tillaga kycklingfilé sedan plantera blommor, tjoho!


See you!

3 kommentarer:

  1. Skylten är så fin. Jag drömmer om en svart emaljskylt med vit text "Hemlängtan" (som blir namnet på vår gård om jag får igenom det). I trailern för Bonde söker fru syntes exakt en sådan skylt som jag drömmer om :). En pergola med slingerväxter blir säkert toppenfint ute på er udde... Någon gång, någonstans vill jag ha ett utekök, men vi måste väl bygga ett innekök först :D. Kramis/Annie

    SvaraRadera
  2. Javisst Annie, vad fint med en emaljskylt!! Tack för tipset! Vi har en emaljskylt på huset med vår gatuadress! Får fnula vidare på det när det blir så dags! Fint namn på er gård - hemlängtan!

    Kramiz aka

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilken fin blogg du har skapat!
    Jag är imponerad av alla dina planer, men glöm inte bort att sätta dig ner och njut av allt!
    Kram

    SvaraRadera