lördag 5 juni 2010

Balklädsel




Min lilla fast stora flicka på sin baldag!





VAD ÄR VÄL EN BAL PÅ SLOTTET....


Grrrr, vaknade i ottan trots att jag sett fram emot en lång sovmorgon - vad är det för fel på mig?? Är supertrött när klockan ringer på vardagarna  men vaknar med tuppen på helgerna, suck... Nåja, desto mer blir gjort hemma här idag:)

Fick en fråga från Annie med fina bloggen Annies Blå som undrade vart jag köpt mina vita balkonglådor. Jag har köpt dem i en liten bod precis bredvid Carl Larsson gården i Sundborn, minns inte vad butiken heter. Det är dock flera år sedan så jag vet inte om de finns till försäljning längre. Lådorna var blå när jag köpte dem men jag har målat om dem vita.

Visar lite pics från den hektiska gårdagen då dottern skulle på bal. Allt började med...



... ett besök hos frisören som gjorde en uppsättning med lockar och kreppat om vartannat -snyggt!


Tänk att hon lät mig få tycka till här - jag ville så gärna att hon skulle ha en modell mindre tiara i håret och så fick det bli :) Är man en prinsessa så är man!!


Den vackra tiaran...



Viktigt med detaljerna - superfina örhängen...


... och armband. Det mellersta armbandet är champagne-färgat. Den färgen har även...


... de tuffa skorna. Klänningen är dovt ljusgrön, lite åt det mintgröna hållet. I vissa lägen då solen skiner på den skiftar den i lite i lite beige så färgen på skorna kom verkligen till sin rätt!


Här syns skiftningarna lite grand... Livet är såå snyggt med den härliga draperingen som löper ner över höften.


Ser ni nyanserna?

Jag tror att en av dotterns höjdpunkter var...


.. hennes kavaljer för kvällen - vilket flott sällskap!! Här står hon tillsammans med pojkvännen hämtad direkt ur sagorna :)  Jag har fotat dem på vår framsida. Undrar vad de viskar...(mamma nyfiken i en strut -som vanligt, fniss). Klänningen hade ett litet släp bak och det syns lite grand på den här bilden.


Här är hon framme där balen ska hållas. Utsikten är helt bedårande med Siljan som bakgrund. Vacker dotter och oslagbar utsikt!!

Ny dag = nya uppdrag! Minsta dottern ska på kalas och present ska inhandlas. Dessutom måste jag fortsätta med trädgården - men usch vad det är dammigt här hemma, suck... Men, det vankas även tjejträff i kväll - tjoho!!


TJING FRÅN STOLT MAMMA!

3 kommentarer:

  1. Fiiint!

    /Sanna och Erik

    SvaraRadera
  2. Vacker dotter, vacker håruppsättning, vacker klänning och vackra accessoarer! Tiaran var verkligen picken över i! Tack för informationen om blomlådorna :) Det blir väl nog att tillverka egna, men med dina som inspiration! Ha en superkväll med tjejerna! Kram/Annie

    SvaraRadera
  3. Ack, så bedårande! Tänk så söta dom är de små liven och i synnerhet din! Hoppas det var riktigt, riktigt kul på festligheterna!

    Så mycket jag har missat hos dig! Massor, jag har tittat nu och vilka fantastiska blomlådor du har! Jag läste var du skaffat dem, hellyckade till ert vackra hus!

    Ha det riktigt gott i försommaren,
    Agneta kram

    SvaraRadera