fredag 14 maj 2010

Utemöbler



Konstrotting - fluga eller here to stay?


Någon mer än jag som är uppe med tuppen? Vaknade tidigt och bestämde mig för att gå upp istället för att somna om. Det är faktiskt riktigt mysigt att gå upp och sitta i lugn och ro med en kopp thé alldeles för sig själv innan resten av familjen vaknar. Har alldeles för mycket på agendan idag så det kan vara bra att komma igång!

Visar idag bilder på utomhusmöbler gjorda i rotting. Funderar om en sådan grupp skulle göra sig på vårt trädäck. Har ett eget litet urval möbler jag tänkte dela med mig av, håll till godo!

Tänk att få slå sig ned i soffan nedan och spana ut över vattnet! Lite stram men stilren möbelgrupp.




Gillar miljön på bilden ovan, kolla in det fina huset och planteringen! Finns hos Folkhemmet.




Möblerna ovan hittar ni här. Oj, vilken lummig trädgård, fint! Kommer på mig själv att fokusera mer på miljön än möblerna. Jag vacklar nämligen vad gäller rottingmöbler, undrar om jag skulle tröttna... Är möblerna här för att stanna eller bara en modefluga?




Fina färger på kuddar och parasoll på bilden ovan. Möblerna finns hos PotteryBarn. Gillar de här möblerna bättre än de på bilderna ovan. Lite mer klass över dessa, rundade former och inte lika vassa och kantiga.




Slettwoll har också en variant som jag tycker om. Tycker rottingfärgen är fin på dessa möbler. Men smakar det så kostar det, vågar inte ta reda på priset på denna grupp. Men det är väl som med allting annat - man får vad man betalar för! Ser ni lilla barnet snusar så skönt i soffan, mysigt:)




De här möblerna är också fina tycker jag, liknar mycket de på föregående bild. Du finner dem här.




Gulligast är ändå denna grupp från Brafab! Men möblerna blir nog för nätta för min altan, de passar nog bättre på ett mindre trädäck. Tycker också att de är lite för romantiska i stilen... Tror det krävs en speciell plats för att dessa ska komma till sin rätt.

Ja, hur göra? Jag får fnula vidare... får bli filt på gräsmattan :)


Ha en fab fredag! 

1 kommentar:

  1. Hej! Jättesnyggt med rottingmöbler, men jag tror nog att det bara är en modefluga...Sen om den håller i sig ett år eller tio är ju en annan sak! Men ifall du hittar någon fin grupp till ett lämpligt pris tycker jag absolut du ska slå till! Det ger ju en helt annan känsla med utemöbler i rotting än vanliga trä! (för att inte tala om plast, men sådana ord används väl inte ens på inredningsbloggar ;)) Ha en skön fredag! /Annie

    SvaraRadera