fredag 7 maj 2010

Trädgårdssmycken



BÄSTA DAGEN I VECKAN ÄR HÄR!!



Hej på er! Vill visa er ljuvlig inspiration idag - trädgårdssmycken!! De är helt enkelt bedårande! Jag tycker de passar att ha i en strikt rabatt såväl som i en lite lummig och frodig gammaldags mormorsrabatt. Eller varför inte ha dem i en skogsdunge i direkt anslutning till den planerade trädgårdsytan! Det riktigt andas romantik - kanske därför de tilltalar mig, hi hi.



Spana in härligheterna, lovely......




... en liten boll med prismor i, häftig design!





Här har ni den ljuva underbara gamla trädgårdsmiljön jag pratade om ovan, som vid torpet typ. Sött hjärta, snälla ge mig det - vill ha!!





Tänk att lysa upp en slingrande gång i trädgården med sådana här ljus om kvällen, eller vid förstukvisten, i rabatten vid uteplatsen/verandan, på den lilla stigen till utedasset vid torpet... jag kan fortsätta men.. Tror ni fattar vart jag vill komma. Tänk när de lyser om kvällen - myspys!!




Nu tänker ni, herregud ska människan aldrig hejda sig med bilder snart! Men det tänker jag INTE, de är sååå vackra!! Hava tålamod!




Tänk bara att ge bort en sådan här är i gåva, eller kanske ännu  hellre, att få en själv i present:) Älskar designen på dessa.... Är så fint också att de står i hop. Lite gammaldags miljö även här tycker jag mig se i rabatten.



Ser ni lilla prisman i tulpanen, gah... Vad effektfullt att ha en sådan här tulpan bredvid tulpanlökarna i rabatten! Gillar att trädet blir till en vägg bakom allt det vackra framför!




... och se på det här hjärtat som hänger i ett träd. Jag blir galen, vill ha allt!




Den här kommer definitivt att få flytta hem till mig, pronto!!




Nej förresten, jag väljer den här... eller??? Hua vad svårt!

Bilderna ovan är lånade hos företaget Trådspira by Kristina Lindbohm, Mora. Jag fullkomligt älskar trädgårdssmycken och har några i min egen trädgård men de är inte så här vackra förstås...

Bästa dagen på veckan är här och jag vill ge mina läsare ett fång...





...söta rosor, åtminstone i tanken! 

I morgon kommer ett inlägg från min första gästbloggare, äldsta dottern. Ledtråd: vitt och lurvigt!


TREVLIG HELG!


2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, väldigt läckra trädgårdsdekorationer! Det är lite kul när man petar ner något oväntat eller hänger något glittrande i ett träd.....får verkligen ta och ta mig en funderare vad jag kan göra åt saken här!
    Trevlig helg, kram
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Underbara, jag hade TUREN att vinna en Trådspiraängel hos Livets väv för ett tag sen! Den dansar nu i mitt grönsaksland!

    Ha en skön helg.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera