söndag 16 maj 2010

FINA TAPETER





Så här vill jag att vårt kommande walk in closet ska se ut, en smalrandig tapet i färgerna vit och beige med ett vitpigmenterat och oljat trägolv. Bilden hittat på nätet.


Tapetförslag




Det finns många fina tapeter, tänkte visa några av dem idag. Tyvärr kan jag inte hänvisa till vart jag hittat alla bilderna då jag sparat dem innan jag planerade att använda dem i bloggen.



Kolla in tapeten ovan, jättefin och fräsch! Den andas Ralph Lauren långa vägar.


Häftig tapet nedan - Indulgence från Midbec! Den kräver dock sin miljö för att komma till sin rätt! Möblerna på bilden är ju såå läckra - vill ha!



Gillar också den svarta tapeten nedan, Lysander från Osborne & Little. Har sett den i en annan miljö också, i ett vardagsrum tillsammans med ett svart gammalt piano - läckert läckert...










































Tapeten ovan heter Emma och är från Boråstapeter - tillhör en av mina absoluta favoriter. Checka in miljön i rummet - detta koncept skulle jag kunna köpa rätt av - superfint tycker jag! Funderade ett tag på om jag skulle välja den till vårt TV-rum men är mer inställd på tapeten nedan istället...


























... visst är den fräsch... finns hos Bolagret.
























Bild från hemnet.se, tycker denna hall är kanonfin. Miljön är lite gammaldags men i modern tappning.


Finfin hall med new england-inspirerad tapet på bilden nedan...


















... liknande tapeter finns bl.a. hos Boråstapeter och Ralph Lauren.























Söta tapeten ovan är från Sandbergs, finns i olika färger - här i en dov grön färg. 



Härlig kontorsmiljö... Motiv Vårklockor av Josef Frank. Fnular på att ha den i vårt kontor med vita möbler till, som på bilden. Åh, vad fint!


Tjingeling aka

1 kommentar:

  1. Många fina tapeter. Jag gillar de New England inspirerade bäst! Skulle så gärna vilja ha blå-randiga tapeter i vårt kommande hem, men är ändå lite fundersam. Jag älskar nämligen att julpynta o vill helst att allt ska matcha, och då passar det ju inte så jättebra med blåa tapeter...men i nåt rum skall jag nog våga byta ut det vita o gråa ;). Vad skönt att ni också fick lite sol till sist! Här har solen gassat i dagarna fyra o inte ser det sämre ut för nästa vecka heller! Kram /Annie

    SvaraRadera