onsdag 12 maj 2010

Tänkvärda ord



HEJ HEJ!


Vad roligt att se att ni är några stycken som besöker min blogg! Såå häftigt att ni tittar in här - fantastiskt och smått overkligt faktiskt. Hade länge funderat innan jag valde att starta bloggen, tycker om att skapa och bloggandet innebär skapande för mig, det är som att utforma en tidning eller liknande, något växer fram och innehållet är det som råkar intressera mig -  och nu även några av er. Att göra något estetiskt tilltalande är viktigt för mig, jag går riktigt igång på att fundera färger, bilder osv. Välkomna ska ni vara! Har ni tankar om innehållet, eller önskemål, hojta till!

Jag berättade igår att teman för inläggen kommer vara minst sagt varierande, hoppas ni tycker om det! Idag vill jag visa något vackert  och tänkvärt på samma gång....

















... ord på inredningsdetaljer. Bilden ovan visar jättefina kuddar med tre olika texter på; "anything is possible", "follow your dreams" och min favorit "be the change you wisch to see in the world", såå fina! Färgerna går så fint ihop. Blir såld på miljön, fällen, gamla dörren och spana in tapeten i bakgrunden - love it!






Orden går även att få på fina tavlor... Budskapet säger en hel del, eller hur?







































Ovan ser ni fler fina budskap.
























Se här på dessa fina pallar, den vita överst till vänster skulle göra sig fint bredvid min vedspis!

























Den här lampan är ju helt underbar, kan tänka mig att den kommer flytta hem till mig :) Gör sig så fint mot den vita panelen!
























Det här andas Ernst Kirchsteiger tycker jag - ett inovativt poesiträd.



















Ylva Skarp har gjort allt det fina! Hon är verksam i Tällberg i Dalarna och har såväl butik som online-butik. Skulle vilja göra ett besök dit i sommar - inte minst för den underbara omgivningen vid Siljan! Någon mer som dreglar??


I morgon är det röd dag vilket innebär - SOVMORGON, TJOHO! Sen har jag förstås lite tentor att göra med det är en annan historia som jag för tillfället förträngt.


Kramizar från aka

1 kommentar:

  1. Jadå, jag dreglar för fullt! Om du åker dit måste du lova att ta massor av bilder om du får lov!

    Hon är verkligen skicklig på att skriva vackert, både orden och själva kalligrafin.
    Jo, det är jättekkul att titta in på din blogg, jag gillar när det händer nåt. Jag är ganska ny i bloggvärlden själ.

    Det är som en värld för sig, full av vackra bilder och roliga tankar och projekt och trädgårdsarbete, allt!

    När min blogg var ganska ny (jag startade i början av feb i år) skrev jag ett inlägg om att jag hade fått "bloggögon", precis det du skriver om nu. Man ser allt i bilder och hur man skall kunna ha med det i sin blogg.

    Ja, roligt är det!

    Agneta kram

    SvaraRadera