tisdag 11 maj 2010

Spara eller slösa





VAD VÄLJER NI - VÄSKA FRÅN DYRA GATAN ELLER BUDGETVARIANTEN??


Kommer precis från arbetet med en TUNG väska full med uppgifter inför morgondagens utbildningsdag, pust. Skulle behöva en väska som rymmer massor.... Är sugen på en vårväska och det finns jättemycket att välja på! Köper sällan nya väskor, men tittar så klart! Det finns så många fina att välja mellan, allt från fina dyra designerväskor såsom denna...

... Alexa Mulberry för det nätta priset av 850 eruo, som hittat - NOT! Väskan är helt rätt i mode-sammanhang men tyvärr inget för min kassa... Tänk om jag skulle råka glömma den vid bordet efter en Mc Donalds-lunch!! För att inte tala om hur det skulle kännas om  minsta dottern skulle spilla mjukglass över den, ett helt tänkbart scenario dessutom!! Nej, det funkar inte för mig, men skulle så klart ta emot den om någon gav den till mig :) Väskan finns att beställa här.



Den här bruna väskan är också jättefin, Droop Bag från Carlott Vassberg... också en dyrgrip, kostar 3249 kr hos nelly.com. Gillar designen jättemycket, kanske finns en budgetvariant att köpa?






Här ser ni bloggerskan själv i en väska jag fått mååånga kommentarer om. Det är alltid någon som har åsikter om den, vissa gillar den och vill veta vart jag köpt den för att kunna köpa en likadan, andra tycker den ser ut som en märklig konstruktion av typen volangkjol. Väskan är en budgetvariant för 400 kr från en numera nedlagd butik.

Tycker väskan ovan är söt! Den är riktigt vår-och somrig. Du hittar den hos Indiska för 399 kr.




Den här vita väskan är ju verkligen sommarfräsch - vill ha! Priset passar mig som hand i handske, kostar 249 kr och finns på Lindex. Men den väska som utklassar alla och som jag så gääääärna vill ha är, trumvirvel...







... denna från Åhlens. Tyvärr lite dyr för min smak, den kostar 995 kr. Det kanske är som med allt annat, man får vad man betalar för. En dyrare väska har väl så klart en helt annan kvalité. Nu är det så att någon väska inte finns inräknad i min budget för närvarande så varför sitta här och dregla över denna.... Korkat!!


HA EN MYSIG KVÄLL!

1 kommentar:

  1. Köp du den från Åhléns om du tycker om den, det är du värd! Mors Dag är väl på inkommande, be alla berörda parter om hjälp!!! Jag tycker den är jättefin och skulle vilja ha en också. Och gärna Mulberrys med. Men jag har en väninna som börjat sy kassar och dom är också jättesnygga och jättebra och kostar bara ett par tior, så allt går!
    Kram och tack för fina kommentarer hos mig.
    Agneta kram

    SvaraRadera