tisdag 4 maj 2010

Rena fönster - NOT!!








My House!

Fick höra att mina fönster ser så rena ut på bloggen! Många fönster är det på huset!!






På ena gaveln finns dessa fönster......






Fönstren vid köksingången behöver också tvättas. Här smutsar katterna jämt ner fönstret, jag blir galen!





Flera fönster på andra gaveln..... här går man in till tvättstugan. Till vänster syns stora entrén.




Viktigt naturligtvis att fixa utsikten genom dessa fönster! Här slår katterna rekord i dryghet, de står raklånga och geggar ner mina fönster, attans....




Får inte glömma att tvätta fönstret på garaget!





Till och med på hönshuset finns det fönster att tvätta, pust......och *trumvirvel* .....

JAG HAR INTE TVÄTTAT NÅGRA AV DEM ÄNNU!! 

Lust att tvätta fönster någon??? Jag vet en som kommer att få ta del av uppdraget- maken *blink*!


TREVLIG TISDAGKVÄLL!

7 kommentarer:

  1. Vilket vackert och speciellt hus ni har! får man fråga hur många kvadrat det är?...det ser ju jättestort ut! o många fönster att tvätta ;) Jag skulle också behöva ta itu med fönstertvätt...här har vi ingen katt som kladdar ner men dock en dotter som dagligen sitter med näsan mot rutan o spanar ut på grannar, harar, fåglar o annat som rör sig :).

    SvaraRadera
  2. Alltså, ditt hus är så kolossalt vackert så den som kommer på tanken att titta selektivt och bara zooma in fönstren - den kan du glömma, tycker jag. Alltså, jag säger bara det, vackraste huset. Och hönshuset! Waouw!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Hej Annie och Agneta!
    Tack så hemskt mycket för era kommentarer, det värmer!!
    Huset är 250 kvm stort + vind på hela övervåningen. Garaget är 120 kvm stort + vind. Tomten är 10 000 kvm stor varav 3000 kvm ligger i vattnet = mycket att underhålla!! Många kramizar till er! aka

    SvaraRadera
  4. Det är ett kaninhus!

    //Sanna

    SvaraRadera
  5. Hej Sanna!

    Det stämmer, fniss, dina bångstyriga kaniner huserar i huset, MEN det ÄR ett hönshus!

    kramizar från mamma

    SvaraRadera
  6. Vilket underbart hus!
    Och vilken söt blogg du har!
    Här kommer jag att hälsa på ofta!

    SvaraRadera
  7. Herlig skrevet om mange vinduer i et flott hus :) Ha en super uke med uvaskede vinduer - ps - det er mine også ! :)

    SvaraRadera